Heb hier nog 6 buizen uit een oude radio.
Weet niet of ze nog allemaal werken.
type:
Adzam EL 84
Adzam EM 80 (ben niet zeker want was moeilijk te lezen)
Adzam EABC 80
Adzam EF 89
Adzam EC 92
Adzam ECH 81

Zou ik voor deze buizen nog veel geld kunnen krijgen?
Weten jullie hoe ik deze misschien kan testen?

Als je geïnteresseerd bent in de buizen laat me iets weten ik heb de buizen ook op deze site bij vraag & aanbod staan en op kapaza.

Alleen de EM80 kan mits er nog bijna 100% emissie (groen scherm) is, een €15,- opbrengen.
De rest €5,- per stuk maximaal als ze als goed zijn getest.

Wil je buizen betrouwbaar testen heb je en buizentester nodig. Een goede buizentester zoals AVO, Funke e.d. kosten een €500,- tot €1.000,-
Er bestaan ook nog emissie testers, die zijn wat goedkoper. Zo rond de €100,- tot €150,- heb je er wel een.

Droom je niet rijk ... Bij de kringloop bij mij in de buurt staan regelmatig werkende buizen radio's voor 5 tot 10 Euro ...

5 euro voor een EL84? Nou, ik zou het er niet voor geven. Op beurzen doet zo'n dingetje (nieuw) 2 euro. (tenzij je graag opgelicht wil worden)

Ik denk dat je blij moet zijn als ze samen 10 euro opbrengen. (Iets meer als de EM80 nog heel erg goed is)

Op beurzen doet zo'n dingetje (nieuw) 2 euro. (tenzij je graag opgelicht wil worden)

Dat is wel weer erg goedkoop. Een nieuwe EL84 van bijvoorbeeld JJ kost zo'n 8 euro...

Het beste advies bij zulke gangbare buizen is natuurlijk om er zelf wat leuks mee te bouwen. Als de EM80 al niet zoveel licht meer geeft, kan je er met een potmetertje en een paar weerstandjes heel mooi een demo-opstelling van maken (als hij wel veel licht geeft kan je hem beter verkopen of in een radio gebruiken). Met de EF89 en de EL84 kan je een mooi versterkertje bouwen. De EC92 kan je samen met een of meer van de andere buizen gebruiken om een FM-bug te bouwen... En wat allemaal nog wel meer...