SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
In dit topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/70772 is (door MMSoft) programmacode geplaatst, die (toen de TS het had gekopieerd) door een modje is verwijderd. Ik begrijp uit de tekst dat het een lang stuk code was, dus misschien is dat wel terecht, maar nu is dat topic voor andere bezoekers vrij zinloos geworden. Ik dacht dat het idee van dit forum altijd was dat andere mensen er ook nog iets aan hebben.
Nu komt het vaker voor dat er in topics enorme stukken programmacode wordt gepost, waardoor bij mij het volgende idee ontstond: kunnen we de code blokken (misschien vanaf een bepaald aantal regels of zo) niet automatisch laten inklappen, en een knopje weergeven waarmee de gebruiker de code kan laten uitklappen? Dit lijkt me een redelijk eenvoudig stukje javascript. Eventueel zou voor gebruikers die zonder javascript surfen de code altijd weergegeven kunnen worden, of worden geopend in een nieuw venster / tabblad met een normale link.
Iets anders waar ik me soms een beetje aan kan ergeren (een Nederlander moet zich altijd ergens aan ergeren, toch?) is dat met name het Show topic niet leesbaar is terwijl de pagina geladen wordt, omdat de tekst steeds verspringt terwijl de afbeeldingen van verschillende servers geladen zijn. Dit komt (denk ik) doordat de maten van de afbeeldingen niet in de HTML image tag staan, waardoor de browser geen ruimte kan reserveren. Zou het mogelijk zijn om dit toe te voegen? Ik weet niet of het kan, aangezien de afbeeldingen gewoonlijk op een andere server staan, en de forum software dus niet van tevoren kan weten hoe groot een afbeelding is. Nu zou dit misschien opgeslagen kunnen worden op het moment dat het bericht gepost wordt of zo, dan zou het alleen kleine problemen opleveren als de afbeelding later gewijzigd wordt.
Op 26 februari 2009 10:53:43 schreef SparkyGSX:
In dit topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/70772 is (door MMSoft) programmacode geplaatst, die (toen de TS het had gekopieerd) door een modje is verwijderd. Ik begrijp uit de tekst dat het een lang stuk code was, dus misschien is dat wel terecht, maar nu is dat topic voor andere bezoekers vrij zinloos geworden. Ik dacht dat het idee van dit forum altijd was dat andere mensen er ook nog iets aan hebben.
Met code ook onleesbaar en de poster heeft het verzoek gekregen een link te posten, wat trouwens de normale procedure is.
Aan je suggesties (en veel meer) wordt gewerkt.