Mijn Zeroplus doet niet wat ik verwacht. Als ik een trigger op een poortje zet, neemt hij wel data bij de trigger, maar wat hij in de buffer opslaat is maar een fractie van de data, er zit een enorme periode vóót T.
Bijvoorbeeld 630ms vóór T en maar 10 erna. Dus ik doe iets fout, ik kan niet vinden waar ik de relatie tussen het triggermoment en het starten van de dataopslag instel.
(Aangenomen dat dat kan) Ik zou verwachten dat hij vanaf moment T de buffer volsampelt. Met dank voor tips van gebruikers. (Het is de € 120 versie, maar dat lijkt me niet het probleem.)

kijk eens naar tde trigger instellingen. zet trigger op 50% of 10%

Op 6 april 2009 02:43:22 schreef free_electron:
kijk eens naar tde trigger instellingen. zet trigger op 50% of 10%

Bedankt! Dat was de gouden tip. Dat bepaalt dus hoeveel geheugen er vóór T bewaard wordt. En (Stel dat iemand anders met zoeken dit tegenkomt): Je kunt ook gewoon een percentage in het veld van de dropdown list tikken, bijv 1 of 2% ipv alleen 10, 20 etc.

elementary my dear watson

Op 9 april 2009 04:33:06 schreef free_electron:
elementary my dear watson

Kan wel zijn, maar ik gaf direct al aan dat ik stom moest zijn met oogkleppen voor... Googlen bracht ook geen licht, had wel wat geprobeerd, maar niet conistent resultaat. Zelfs rechtstreeks aan een andere bezitter gevraagd voor ik hier postte - die wist het ook niet. Wellicht omdat hij zo'n stommiteit niet had verwacht:). Had notabene gepoogd het manual te lezen... is ook niet echt engels:). Maar dat is een ander verhaal. Ook hier het forum door gespit, echt niet zomaar na één avondje kl..en het forum lastig gevallen dacht ik zo.
Dus dubbel blij met antwoord!