Beroepsprutser
Natuurkundestudent met elektronica-aspiraties
Beste forumbewoners,
Ik luister vaak muziek onderweg op de fiets op mijn Samsung G600, en omdat ik niet zo'n oortjes-liefhebber ben heb ik hem altijd 'op de luidspreker'. Nou kan mijn telefoon niet erg hard wil je er fatsoelijk geluid uit krijgen.
Nu heb ik hier tussen de schakelingen eens gekeken, maar welke kan ik het beste nemen en icm welke luisprekers? (vermogen)
Het resultaat moet toch wel aardig wat geluid zijn, zolang het maar goed hoorbaar is naast een drukke weg.
Zoals gezegd is het voor onderweg, dus ik ga proberen hem zo klein mogelijk te houden. De bedoeling is dat hij natuurlijk op de hoofdtelefoon uitgang komt.
Iedereen die een idee heeft, graag:)
Jim
Beroepsprutser
Is dat genoeg? En kan ik als power gewoon een 9v Blok gebruiken of is die te snel leeg?
Die is wel lekker eenvoudig...
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Speakersetjes voor dat doel met ingebouwde versterker liggen voor een paar euro bij kruidvat, blokker ed.
Beroepsprutser
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar dan heb ik ook weer een projectje snap je;)
Trouwens die 250mW versterker... in die bestemd voor line-out? Dan moet er nog een weerstand tussen heb ik gehoord, mijn telefoon is headphones out.. of niet?
Line of koptelefoon uitgang maakt niet uit. 250mW is in principe genoeg, meer vermogen kan je ook niet in zo'n klein speakertje uit een draagbaar radiootje kwijt.
Verder leer je meer van het 250mW versterkertje dan van zo'n anoniem 1w ic dingetje.
Speakertje moet wel in een gesloten kastje, anders heb je akoestische kortsluiting en dan gaat het niet zo hard... Ook niet met meer vermogen
Beroepsprutser
Okee, iedereen bedankt:)
Ik ga kastje halen, onderdelen heb ik wel al hier.
Ik laat wel weten of het is gelukt.
Bedankt,
Jim
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Ik zou gewoon voor een dubbele LM386 gaan.
Ben ik nu aan het inbouwen omdat het geluidsdeel van mijn nieuwe "motherboard" te weinig output levert voor mijn koptelefoon.
[Bericht gewijzigd door hadv op (62%)]
De output van een klein, simpel radiootje is al 100mW ofzo. Da's meer dan genoeg om me doof te blazen.
Je moederbord is waarschijnlijk gewoon slecht kwa audio, komt vaker voor.
Beroepsprutser
Ik heb het veel makkelijker opgelost:
Ik liep door mijn rommelwerkplek(:D) en daar vond ik mijn oude speakerset van de pc. Ik maak hem open, zit er gewoon simpelweg een trafo 220 - 9V 0,15 A in.
Trafo eruit, accu erin, beetje soldeerwerk, zaterdag kastje halen en ik heb een volwaardige telefoon docking-station:)
Wat kan ik hier als accu gebruiken? Een gewone blokbatterij lijkt mij echt niet genoeg te leveren maar aangezien het trafootje ook maar 150 mA leverde...
Beroepsprutser
Heb het kastje hier, nu nog inbouwen...
Hij werkt al. Maar de geluidssterke valt me tegen. Kan dit komen doordat de speakers los liggen zonder kast?
ja, de speakers moeten echt in een klein, goed afgedicht kastje. Verder hebben kleine speakertjes vaak een slecht rendement...
Beroepsprutser
als accu kan je misschien wat oplaadbare AA cellen nemen
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=1297
bij de plaatselijke kruitvat ed. kan je ze goedkoper vinden.
in een houder
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=214 model 8xAA
dick heeft ook een setje van 4 AA's met lader
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=1868
[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op (17%)]