Hallo,

Ik wil graag geluid uit een microcontroller (Arduino) laten komen. Dit is op zich geen probleem dmv piezo ofzo, maar het moet wel redelijk hard.

Daarom wil ik de microcontroller op een speaker aansluiten.

De output van de microcontroller is 0V of 5V (via PWM) met maximaal 50mA. Op zich zou ik het via dit schema op een versterker kunnen aansluiten, maar ik zou graag willen weten of ik de microcontroller direct aan deze versterker zou kunnen hangen. (Voor de TDA2003 zit een 10uF 35V condensator)

Het werkt in ieder geval 15 minuten dus het zal wel kloppen ;) De versterker werkt trouwens al vanaf 2.5V. Als ik het voltage hoger zet is het geluid wel heel hard.

Is het niet slecht voor de speaker? Is de output van de versterker wel wisselspanning?

Op 11 april 2009 22:51:57 schreef bredend:
Het werkt in ieder geval 15 minuten dus het zal wel kloppen ;) De versterker werkt trouwens al vanaf 2.5V. Als ik het voltage hoger zet is het geluid wel heel hard.

Na 15 minuten ging het stuk? ik bergijp het niet echt.

Is het niet slecht voor de speaker? Is de output van de versterker wel wisselspanning?

Je wilt PWM signaal aanbieden aan een analoge versterekr zonder DAC? wat verwacht je voor en resultaat op je speaker?

Je kunt dus geen digitaal signaal aanbieden op een analoge versterker zonder DAC. Dat word digitale ruis op je speaker.