Hallo,
Mijn 'nieuwe' radio (sony XR-C450RDS met de zo gewenste bedrade afstandsbediening) pikt de cassetteadapter niet en wipt deze er steeds uit. De vorige radio (sansui) had er geen last van (maar die had geen ab) Kan ik iets afplakken, vastzetten oid?
bvd
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
pikt hij de gewone cassettes met band wel nog?
Zijn de tandwieletjes vrij in je cassette? maw draaien deze nog?
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
vind ik vrij raar, dat heb ik nog nooit gezien...
Komt ze er automatisch terug uit? dus gestuurd, of gaat ze er gewoon niet goed in waardoor de mechanica ze er terug uit gooit?
Ik vind het ook raar, maar, het is echt waar.
Een normale cassette doet het wel, de adapter niet,
even komt er geluid uit en dan na x seconden gooit de speler 'm er uit.
das logisch, speler kijkt of bijde spoelen wel draaien, als er eentje niet meedraait stopt de speler ermee. Dat is om te kijken of de tape niet opgegeten wordt.
[Bericht gewijzigd door Remke Smedes op (20%)]
De autoradio zal wel een tacho signaal willen zien van de spoelschotels in de cassetteadapter.
Volgens mij zijn er ook adapter-cassettes waar via de aandrukrol van de cassettespeler en een stel tandwieltjes de spoelschotels rondgedraaid worden.
Als de spoelschotels dus niet aangedreven worden zal de cassettespeler in de autoradio denken dat het cassettebandje (in dit geval de adapter) vast zit.
edit : remke was net eerder 
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
De sony radio controleert idd of allebei de spoeltjes draaien. Waarschijnlijk heeft u een ander type adaptor nodig waarbij de spoeltjes inwendg met elkaar gekoppeld zijn dmv tandwieltjes en dus allebei draaien.
Bij uw huidige adaptor denkt de radio dat de band gebroken is omdat een spoeltje (het afwikkelspoeltje) niet meedraait en verwijdert dan na een paar seconden de huidige adaptor.
Mac.
net effe te laat!
Wat een eensgezindheid, maar, helaas, beide spoelen draaien doordat ze aan elkaar gekoppeld zijn. Wat 'leest' de sony nog meer?
Tim Blanckaert
we kijken even naar onderstaande foto(en letten niet op de band die doorverbonden is)
rechts onderaan bij beide cassettes wordt gecontroleerd of er effectief wel een bandje draait...
(vergeet niet dat vele autoradio's maar 1 tandwiel hebben om de cassette te doen draaien, en bijgevolg kunnen die ook alleen maar doorspoelen)
De spoelsnelheid wordt mischien ook nog eens vergeleken met de capstan, of er zit een sensor die de doorzichtigheid van de tape meet.
Zal mij niets verbazen als sony, de radio beveiligd heeft tegen het gebruik van een adaptertape, de audio-input is ook als beveiligd tegen aangepast gebruik.
Tim Blanckaert
Op 20 april 2009 22:56:26 schreef v164:
Die spanrol moet dus een bandje voelen lopen naw?
ik denk het, hij lijkt toch doorverbonden met een riempje...
het kan natuurlijk ook zijn dat die spanrol gewoon vanzelf draait
mss moet je hem eens proberen opendoen, en dan kijken waardoor ze naar buiten wordt geworpen...
mmm, dus naw een loop in een cassette maken en de kop daarin zetten, of de loop in de adapter krijgen.
Thevel
Golden Member
Ik heb in het verleden zeer veel cassette recorders gerepareerd en heb heel wat soorten afslag mechanismes gezien, zowel mechanisch als elektronisch.
Ik ben dus benieuwd welke truck Sony heeft toegepast waardoor het nu niet werkt.
Het enige watik nog kan bedenken is dat de opspoelschotel veel sneller draait dan de aandrijfsneheid van de capstan as waardoor de de recorder "denkt" dat de tape gebroken is.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sony is een van die fabrikanten, die vaak vreemdsoortige oplossingen heeft. Ik heb een draadloze stereo hoofdtelefoon van ze gehad op 868MHz. Die werkte met 2 NiMH cellen type AA.
Om de een of andere reden weigerde de oplader met elk ander merk NiMH cel te werken, behalve die van Sony...
Aan de cellen was totaal niets te zien, dus hoe ze dat voor elkaar kregen weet ik niet.
Was wel lastig; zeker omdat Sony cellen duur zijn en ook nog eens nergens te koop... 
Mmm, wieltje verwijdert zoals op het aangehaalde forum werd voorgesteld, biedt geen soelaas, helaas. Maar wat mij opviel was het ontbreken van een tandwieltje waardoor het 'spanwieltje' helemaal niet mee draait...

Waar vind ik nu dan een tandwieltje met 22 tandjes en ~12mm doorsnede met een asgat van ~1mm zodat daar gaat passen...
En of het dan wél werkt?
Het is overigens inderdaad wel zo dat een cassette zonder tape er ook uitgewipt wordt.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Terug naar de winkel (voor een nieuwe), dat ontbrekende tandwiel zal waarschijnlijk de oorzaak zijn.
http://miahz.com/2006/02/review-monster-icarplay-cassette-adapter/
Zit dat tandwieltje niet op de deksel?
Ik heb het ding ooit van iemand gehad en er zitten dus geen 'accessoires' meer bij 
Importeur gebeld, maar die ziet niks van een tandwieltje zitten op de verpakking en kan zonder bon verder ook niks doen...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]
Bij Nedis hebben ze nog meer dan 6000 van die dingen. En omdat er geen enkele vraag naar is kosten ze dus ook vrijwel niks meer (ik geloof nog geen 2 euro)
--edit--
ik heb er zelf ook nog een nieuw in verpakking liggen. Als je toevallig in de buurt bent kun je hem zo meenemen.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (29%)]