Hallo Mensen,

Ik heb een Sony STR-AV220A op de werkbank staan die het perfect doet, als je het geluid maar niet boen 1.5 zet.

Op het moment dat het geluid harder gezet wordt dan 2 gaat de versterker in protectie.
Na overleg met sony zijn er al diverse zaken vervangen, maar helaas geen oplossing.
Reeds gedaan losse contacten verholpen, diverse kleinere elco in power circuit vervangen, eintrap vervangen STK4152II met alle elco's op power amplifier print.
Ik loop nu vast op het punt dat hij het doet maar zodra hij aanstaat en geluid moet geven hij in protectie valt.

Kan iemand hulp bieden, zelf heb ik het idee dat het in de protectie circuit ligt ???

Mvg Guylke

Staat er geen gelijkspanning op de uitgang, dwz voor het protectierelais?
Geen onderdelen die erg warm worden?

Kun je de uitgang van de versterker niet losnemen van het protectiecircuit, dan kun je meten en proberen met een speaker eraan wat er dan gebeurd.

Hallo Oane

Ik kan doormiddel van een brug alles van luidsprekers los koppelen, heb ik al gedaan, maar exact het zelfde.
Ik kreeg het vermoeden dat de stk defect was omdat hij snel op temperatuur was, maar domme ik vergat de stekker van de potmeter in te steken en toen was het na 1 minuut STTKKSSK TT en rook pluimpje einde nieuwe STK.

Vandaag heb ik nog wat kleinere C's vervangen en nu kan ik al tot 3 gaan met geluid.
Maar verder heb ik het vermoeden dat er een R rot is in protectie circuit, heb alle kleinere c's van 2.2 tot 47 Uf besteld om deze te vervangen in de voeding meestal ligt het probleem hier zegt Sony.

Mvg Guylke

Die stk-modules willen idd wel eens stuk gaan.
Had hier ook wel eens een versterker gefixt met een nieuwe stk maar later ook kapot.
Die condensatoren vervangen lijkt me een goed plan.

Lijkt me sterk dat je STK stuk ging doordat je de potmeter niet had aangesloten. Er zal in het circuit rond de STK echt wel wat stuk zijn.

beste,

Hier mag slotje op apparaat ongerepareerd retour.

Bedankt voor het meedenken