Hallo,

Als je op het forum bijvoorbeeld zoek naar : led, dan krijg je heel veel topic's.
Maar goed je klikt op een topic met 5 pagina's dan moet je al die 5 pagina's afzoeken naar het woordje led.

Kunnen jullie het niet zo maken dat als je op een topic klikt met meerdere pagina's dat je gelijk op de juiste pagina komt ?

Je kan dan gewoon onderaan de pagina 'zoeken in topic' gebruiken. Wanneer je dan naar bv LED zoekt dan vind je alle post's waarin het woord led voorkomt..

[Bericht gewijzigd door msicaron op (14%)]

En 'LED' is ook wel een erg onhandig zoekwoord. Geen wonder dat je dan veel topics krijgt.
http://www.circuitsonline.net/forum/faq#zoekeninforum

Het is maar een voorbeeld.

De zoekfunctie is inderdaad niet zo praktisch als je op wat algemenere dingen zoekt, maar uiteindelijk wordt je er wel handiger in.

Als je maar zorgt dat het aantal topics in het zoekresultaat niet te groot is (dus een goede zoekterm invoeren!), kun je daarna (zoals boven al gezegd) met "zoeken in topic" onderaan precies vinden wat je nodig hebt.

Vroeger had ik er ook moeite mee, tegenwoordig gaat het vrij soepel. Het is een kwestie van wennen.

Mocht je alsnog niet kunnen vinden wat je wilt, dan kun je ook met Google op deze site zoeken door "site:www.circuitsonline.net" in je zoekterm op te nemen:

Voorbeeld: zoeken op LM741
_

Ik snap de truuk wel, als je iets zoekt waarvan de resultaten bijvoorbeeld in het show topic staan wordt je in de eerste pagina gedropt waar je het alsnog zelf mag uitzoeken.

Dat kon misschien handiger maar daarvoor is er inderdaad het zoeken in topic.

Ja inderdaad sine precies wat ik bedoel.
Maar van dat zoeken in het topic wist ik nog niet.
Maar toch is een goeie zoekfunctie handiger

sorteren op datum van de gevonden resultaten kan dat eigenlijk ?

Is dat een retorische vraag? In het zoekformulier kun je toch gewoon datum kiezen onder 'Sortering'?

maar vanzodra je op zoek hebt geklikt kan je niet meer (her)sorteren.

Het kan misschien ook handig zijn moest je kunnen instellen uit hoeveel pagina's een topic max mag bestaan, dan kan je bv topics zoals show your projects al uitsluiten.

En daarbij je kans op een hit verminderen... Niet handig.