Ik heb pas geleden een hoofdtelefoon van Sennheiser gekocht, de HD215 met een impedantie bij 1kHz van 32 ohm. Deze is direct aangesloten op mijn playstation 3, maar zoals ik al had verwacht komt er geen mooi geluid uit mijn hoofdtelefoon. Als ik de Sennheiser aansluit op de PC komt er heel wat beter 'voller' geluid uit. Dan is het wél een genot om naar muziek te luisteren.
Mijn vraag is nu: hoe kan ik het geluid verbeteren? Moet ik hiervoor een speciale hoofdtelefoon versterker voor aanschaffen, of een audio receiver? Mijn budget is niet hoog, rond de €75,- maar alles is welkom.
Graag advies, alvast bedankt!

Maar dan niet met een 741 maar een wat minder ruisend geval.

Als de bron rotzooi is valt daar helaas weinig aan te verbeteren.

[edit]
Als daadwerkelijk alleen (de belasting van-) het eindtrapje het probleem is uiteraard wel. Maar dat zou mij verbazen ?

[Bericht gewijzigd door Aart op (50%)]

Sluit die PS3 een aan op een stereo installatie, is het geluid dan wel ok dan belast de hoofdtelefoon idd de audio uitgang van de PS3 te zwaar.

Normaal gesproken is mijn PS3 aangesloten op een Logitech Z5500 en daar komt al een stuk beter geluid uit dan mijn hoofdtelefoon op dit moment(wat natuurlijk niet de bedoeling is:)). En Sony playstation zou natuurlijk niet slim bezig zijn om rotzooi geluid uit de PS3 te laten komen. Dan zou de PS3 niet geschikt mogen zijn als o.a. blu-ray speler, toch? En de 741 uit het schema van thevel is niet goed? Welke zou ik als vervanging kunnen gebruiken?

Als je niet zo'n zin hebt om die schakling te bouwen,
kan je ook kijken naar een (klein) 2e hans mengpaneel.

http://muziek.marktplaats.nl/mengpanelen/249901565-monacor-mengpaneelt…

Op 9 mei 2009 18:10:42 schreef jelmerjan:
Als je niet zo'n zin hebt om die schakling te bouwen,
kan je ook kijken naar een (klein) 2e hans mengpaneel.

http://muziek.marktplaats.nl/mengpanelen/249901565-monacor-mengpaneelt…

Dat is ook een goede optie inderdaad. Ik heb een beetje rondgekeken voor een mengpaneel, en vaak staat dit erbij: 200mW, 80 ohm impedantie. Houd dit dan in dat wanneer ik mijn hoofdtelefoon met een impedantie van 32 ohm aansluit, de 200mW niet bereik?
Verder zijn alle suggesties nog welkom!

Heb een mengpaneel gekocht via marktplaats, maar het geluid is er niet beter op geworden. Slechter zelfs, misschien heb ik gewoon een flut ding gekocht, kan ook natuurlijk:) Maar wat kan ik nu het beste doen? Gewoon een goede receiver kopen of zelf het eerder genoemde schakeling bouwen?

Op 14 mei 2009 20:42:10 schreef Enrichment:
Heb een mengpaneel gekocht via marktplaats, maar het geluid is er niet beter op geworden. Slechter zelfs, misschien heb ik gewoon een flut ding gekocht, kan ook natuurlijk:)

Zoals aart al zei:

"Als de bron rotzooi is valt daar helaas weinig aan te verbeteren."

Maar wat kan ik nu het beste doen? Gewoon een goede receiver kopen of zelf het eerder genoemde schakeling bouwen?

Dat heeft dus allemaal geen zin, de bron is dus ruk.