Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
In deze PDF staat een blokschema, misschien kun je daar al iets meer mee?
http://images.miretail.com/LMS/Content/3/2/32801D27-317F-4972-A81A-AE6…
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Op 12 mei 2009 11:07:34 schreef DJohnny:
Ik heb de schema's van de DX1000. Waar mogen ze naartoe?
Mijn Mail adres staat in mijn Profiel.
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Zou je hem misschien ook naar mij kunnen sturen?
Ik heb namelijk ook een DX1000 die nogal eens kuren heeft.
DJohnny
Op 13 mei 2009 15:16:40 schreef DJohnny:
Natuurlijk! Moet hij naar het hotmail adres, of naar het andere email adres in je profiel?
Ik heb hem inmiddels van je ontvangen, helemaal top!
Bedankt
DJohnny
zo zie je maar wat een meuk Behringer maakt.
Ben blij dat ik heb doorgespaard voor een Pioneer.
Daar ga ik geen schema voor nodig hebben de komende 10 jaar.
DJohnny
Inderdaad, je betaald wat meer maar je hebt ook meer. In elk geval als je daar ooit een schema van nodig hebt, ik heb ze ook van de meeste DJM's
.
Op 7 juni 2009 22:05:55 schreef Stijnos:
zo zie je maar wat een meuk Behringer maakt.
Ben blij dat ik heb doorgespaard voor een Pioneer.
Daar ga ik geen schema voor nodig hebben de komende 10 jaar.
Wat een onzin!
De DX1000 bestaat al meer dan 10 jaar.
Ik heb al heel wat DJMs gerepareert, alles kan stuk.
niet generaliseren.
Anoniem
Het blijft een feit dat de meeste apparatuur van Behringer gemiddeld een kortere levensduur heeft dan bijv. Pioneer spul
.
Volgens mij zou het al veel schelen als Behringer potmeters/faders van wat betere kwaliteit zou gebruiken. Dat is volgens mij het grootste probleem.
@DJohnny
Niet dat ik hem open ga schroeven, maar heb dan toch wel interesse in een schema van de DJM800
@nijhuisr
Ik weet ook wel dat het appels met peren vergelijken is.
Behringer is ook zo`n 8x goedkoper. Maar we hebben in onze studenten soos ook 2 tafels van behringer gehad, waaronder de dx1000. Hij kost niks, maar voor meer als hobby doeleinden is hij naar mijn mening ook niet geschikt. De faders zijn zo snel versleten. En tuurlijk kan een DJM ook kapot, maar als je naar een stukje degelijkheid kijkt...
Anoniem
btw, DJohnny, kun je mij de DJM schema's ook faxen? Ik heb namelijk van een bedrijf het verzoek gekregen om de gain's aan te passen, zodat die niet meer vol open kunnen
.
DJohnny
Anoniem
Veel DJ's vinden het pas goed wanneer alles in het rood gaat, met als gevolg dat het signaal (zwaar) overstuurd. Wanneer de gain minder doet terwijl de knop voor het gevoel toch ver rechtsom gaat is dat probleem van oversturen een stuk minder.
Het betreffende audio-bedrijf heeft dit vroeger eens met een rodec-mixer laten doen. Dit scheelde met name op hardcorefeesten behoorlijk in kapotte speakers ed.
DJohnny
Aan zo'n DJM ga je echt niet voor de lol schroeven! Voor zover is dit allemaal SMD spul e.d.
Kun je niet beter een goede limiter ertussenzetten?
Ik begreep overigens dat de in de 800 gekozen gainstructure veel meer headroom laat dan die in de 600.
Is dit dan nog steeds zo een probleem ?
Ik ben nieuwsgierig omdat wij op het punt staan om (op verzoek van de DJ's) een Pioneer set aan te schaffen.
Een limiter en/of goede processing houd hopenlijk de installatie heel, maar kan niets meer doen tegen het clippen van de mixer bij onhandig gebruik. Daar zou niet een avond naar willen luisteren.
DJohnny
De DJM800 heeft inderdaad wat meer headroom als de DJM600, terwijl de 600 dit al heeft. Ik heb begrepen van diverse DJM800 eigenaren (en eigenaressen!) dat je toch je best moet doen om de DJM800 over de flos te krijgen. Lukt je dit toch, dan kun je beter een andere hobby gaan zoeken!
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Behringer hoeft van mij ook niet meer, heb hier een BCD-2000 die nooit lekker heeft gewerkt. Is daar ook een schema van? En is dat ding ergens anders nog voor te gebruiken door 'm te modden?
ik heb geen ervaring met de DJM600, maar heb zelf een 800 en die is me nog geen seconde tegen gevallen. Dj`s die de gain helemaal in het rood moeten draaien, hebben de ballen verstand niet van techniek, die denken alleen hard hard hard
. Schema's zijn naar U beide onderweg!