Heeft er iemand ervaring met deze scope?
http://www.conrad.be/goto.php?artikel=122494

Ik wil een scope kopen maar ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, aangezien het maar een hobby is + ik zou ook niet weten waarop te letten.

Dit leek me wel een goede, wat denken jullie?

Wat wil je meten?

Dit is een beperkte scoop.
Een goedkope Hameg of Rigol is veel beter.

Wat versta jij onder goedkoop?

600-700 euro. :o
De Agilent die ik vaak gebruik is wel wat duurder. ;)

De Rigol DS1052E 50MHz of de Hameg HM400. Beide hebben o.a. een veel grotere bandbreedte.
Maar je moet van waarvoor je die scoop wilt gebruiken uitgaan.

Ik denk niet dat ik boven 10Mhz zal raken, af en toe een schakelende voeding, eventueel een opamp.

600-700€ is veel voor mij, dit zou dan wel een hele goede scope moeten zijn voordat ik zoveel geld neertel.

1 Voor < e150 een leuk 2ehands scoopje kopen.
2 Voor rond de e400 een leuke digitale 2ehands.
3 Of minimaal het dubbele uitgeven aan een goede nieuwe.

Ik denk dat optie 1 en 2 je een betere scoop gaan opleveren dan die een nieuwe voltcraft.

Als de Voltcraft scoop net zo is als de manual van die scoop dan kun je beter of een 2ehands of meer geld uitgeven.

PS
Er zit veel verschil tussen de M en de m bij de frekwentie. En niet alleen bij frekwentie!

Dus een DS1052E is een goede scope?

525€

Het woord goed is wat moeilijk in het gebruik.

De DS1052E is een veel betere scoop dan de Voltcraft. Met beide kun je aan een "normale" opamp meten. (Er zijn speciale, heel snelle, opamps). Met schakelende voedingen trouwens oppassen ivm de veiligheid.
(Bij voorkeur differentiele probe gebruiken. Bijv. die van Pros http://www.circuitsonline.net/forum/view/71475/1/differentiele+probe )

Ik heb de 220, dus de kleinere, en ben er zeer tevreden over. De software laat wat te wensen over qua gebruikersvriendelijkheid, maar verder goed.
Ik gebruik hem voor audio en microcontroller schakelingen.

Wat kan je eigenlijk extra met de software?

Je eigen scherm gebruiken om de data te laten zien?

De software van de 220 zorgt er voor dat je je PC scherm als oscilloscoop scherm gebruikt en bevat ook de "knoppen" die normaal op een scope zitten.
Verder biedt het de mogelijkheid de gemeten gegevens te bewaren/op te slaan voor later gebruik.
Leuke features:
- auto: gaat zelf op zoek naar de frquentie en sterkte van het aangeboden signaal
- stop/x10: stopt het meetproces/vergroot de meetwaarden met een factor 10