Hoi,
Heb afgelopen week audio in me auto aangesloten (precies hetzelfde zoals ik het in me oude auto ook had zitten). Nu had ik er ongeveer een kwartiertje plezier van
. Toen ik me radio op loud zette, hoorde ik na een paar minuten in één keer een ''plop''. Daarna had ik gelijk geen geluid meer...
Me versterkerlampje blijft gewoon groen branden en zekeringen zijn ook nog goed, dus niks aan de hand zou je zeggen...
Als me autoradio aan of uit gaat hoor ik ook die zogenaamde plop weer. Voor de rest doet hij niks. Is me versterker kapot of zal er mischien een speaker of me subwoofer kapot zijn, waardoor er een sluiting ontstaat zodat niks meer werkt? Hoop dat jullie me verder kunnen helpen...
Gr Jorn
Welkom op dit forum.
Je heb een Radio met een extra versterker ?
Als je nog een plop hoort, dan lijkt de versterker nog te werken.
Controleer eens of er geluid uit de radio zelf komt.
Bedankt voor je antwoord, maar heb inderdaad een radio en een extra versterker (kicker zx350.4)
Uit me headunit komt nog gewoon geluid want me speakers voor doen het nog gewoon. Snap echt niet waarom hij het niet meer doet...
Waar zitten de voor speakers en de headunit op aangesloten ?
Zou je een schetsje kunnen maken hoe alles aangesloten zit ?
Die zijn gewoon op me accu aangesloten. Maar als ik morgen tijd heb probeer ik even een schetsje te maken.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Kijk eens op de versterker een protectie ledje brand.
Daarna kan je nog checken:
Spanning op de versterker meten (>11V)
Speakers bij de versterker er allemaal afhalen en kijken of ie wel weer normaal inschakelt.
Rob.
De headunit is de feitelijke radio in het dashboard.
Waar heb jij trouwens leren schrijven Jorno?!
'me auto', 'me accu' en 'me versterkerlampje'
Hoi ''bratwurst'', niet veel meer te doen dan iemand z'n spelling te controleren. Er zijn ook nog mensen die een soort van dyslexie hebben... Van jou opmerking word ik echt wijzer!!
Fijn in ieder geval dat er andere mensen hier wel behulpzaam zijn, zal straks in me pauze even met een multimetertje aan de slag gaan.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Het consequent gebruiken van 'me' als bezittelijk voornaamwoord heeft niks te maken met dyslexie. Ik vind het jammer dat veel mensen deze 'zelf-diagnose' misbruiken ten koste van de mensen die echt door hun dyslexie gehinderd worden.
Dat gezegd hebbende vind ik je schrijfstijl verder reuze meevallen. Ik houd ook niet van 'me', maar ik heb ze erger gezien op dit forum; jouw posts zijn tenminste nog prima leesbaar.
Back on topic nu.
Heb je de mogelijkheid om een andere bron aan te sluiten op je versterker? Bijvoorbeeld een MP3-spelertje waar je even een jack-tulp kabeltje aan hangt? Andersom: heb je de mogelijkheid om een andere versterker te testen op je HU, of een meetinstrument om te kijken of er nog wat op de lijnuitgang uitgestuurd wordt?
Ik verwacht niet dat het je HU is, omdat daar eigenlijk weinig fout kan gaan richting lijnuitgang, maar je moet dat echt even testen. Controleer ook even of er geen DC op je speakers staat nu, het zou zonde zijn als deze opfikken.
Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
zal straks in me pauze even met een multimetertje aan de slag gaan.
Ah... ja dat had je dus al kunnen doen voordat je hier begon.
Anyway, check ook je line-kabels, misschien wel los. Of erger, doorgeschuurd cq gebroken ergens halverwege de auto? (heb rare dingen meegemaakt)
Trek de subs los, en sluit een andere (test)speaker aan op de versterker.
Zo zijn er al een aantal dingen die je kunt checken.