Ik heb een televisie van philips van ongeveer 8 jaar oud welke regelmatig uitvalt.
het beeld valt dan weg en het standby lampje begint te knipperen.
als ik de tv dan met de afstandsbediening uitzet(dus op standby) en daarna weer aan dan gaat hij soms aan en soms gaat het ledje dan weer knipperen. als ik dan een keer een tik op de tv geef gaat hij na een paar keer wel aan.
Nou heb ik de tv opengeschroeft om te kijken naar eventuele lossen kontaktjes maar niets gevonden. weet iemand hier toevallig wat het kan zijn en of het zelf te repareren is.
Alvast bedankt

Bij de lijntrafo zitten kleine trafo's.
Daarvan zitten de kontakten vaak los.(haarscheurtjes)
Gewoon alle kontakten doorsolderen.

Precies, lijntrafo zelf ook doorsolderen.
Ook controleren op evt. lekken in elco's ofzo. Gewoon alle standaarddingen ff nalopen

Bij mij zaten inderdaad ook laatst een paar trafo geheel los, terwijl mij tv nog niet zo oud is. Maar even solderen en klaar

je moet de beeldbuizen ff nameten
daar zit vaak ook een fout in want het ledje is verbonden met de beeldbuizen

Nonsens, dat ledje geeft aan of jij iets doet met de afstandsbediening. Of is dit een model met meerdere LED's
???

Ovrigens weinig respons van starter.

[Bericht gewijzigd door kingjotte op ]

een veel voorkomend fenomeen met dat soort TV's is het lostrillen van de hoogspannings trafo, een tip:

soldeer alle verbindingen van de trafo en vermogentransistor eens degelijk, stofzuig de tv grondig en ga na of er geen printen slecht contact geven, wat contactspray doet wonderen

en je hebt een goed kans

probeer dus inderdaad maar wat verschillende van de reacties zeggen en je maakt een goede kans, ik heb al verschillende tvs (per ongeluk ook Philipsen) op die manier "hersteld", maar wacht niet te lang, want de hoogspanningstransistor kan niet goed tegen die slechte contacten

kan ik die contactspray gewoon over heel de printplaat spuiten of krijg je dan kortsluiting

Ja, als het verdampd en droog is niet meer.
kontaktspray is alleen voor vuile connectors, schakelaars en potmeters. Niet om een hele printplaat mee in te smeren.

Je hebt last van een te lage of geen lijn drive doordat opstart voeding op chip TDA2579 te laag is (pin 16). R3455 (1K, beveiliging) is toegenomen in waarde. Deze fout heb ik al meerdere malen hersteld in dit type ktv.

bij mijn tv was da wel een probleem

ik heb het probleem ook gehad, ook bij een philips tv.
Ik heb hem opengehaald en het was gewoon een los soldeercontact

Op 10 december 2003 17:41:06 schreef steventje:
je moet de beeldbuizen ff nameten
daar zit vaak ook een fout in want het ledje is verbonden met de beeldbuizen

???