Elektronicanet
Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !
Op 3 juni 2009 23:09:46 schreef Bert_mc:
[...]
Het analyzertje lijkt me een goeie deal, maar werkt de SW op de OSsen van morgen? Windows 7 komt uit in october.
Er worden regelmatig software updates uitgebracht. De support vanuit Zeroplus is ook goed te noemen; als er problemen zijn zoeken ze het tot de bodem uit. Daarom lijkt het me dat Windows 7 gewoon moet gaan werken. Overigens is Windows 7 al als testversie beschikbaar, misschien dat iemand het toevallig al geprobeerd heeft?
benleentje
Golden Member
@free_E
Bedank voor het analyseren van de protocolen. Ik zat zelf ook al te bedenken of een lcd protocol nuttig zou zijn maar nu is de twijfel weg.
Dan blijven er voor mij over
1 wire
3 wire
can bus.
Ik ken ze alle 3 niet echt heb er wel eens van gehoort dus wat raden jullie mij aan.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 4 juni 2009 09:36:51 schreef Elektronicanet:
[...]
Er worden regelmatig software updates uitgebracht. De support vanuit Zeroplus is ook goed te noemen; als er problemen zijn zoeken ze het tot de bodem uit. Daarom lijkt het me dat Windows 7 gewoon moet gaan werken. Overigens is Windows 7 al als testversie beschikbaar, misschien dat iemand het toevallig al geprobeerd heeft?
stuur maar zo'n analyzer op, dan ben ik wel het proefknijn om het op windows 7 te testen 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
lcd protocollen zijn inderdaad stom. selecteer liever iets anders. der is ook nieks aan aan een lcd protiocol. data zetten , write pin pulsen en move on ...
het zijn vooral de seriele protocollen die interessant zijn omdat je daar moet sequentieel bitjes gaan uitvlloien , wat is address, wat is data, waar zit r/w bit etc etc etc ..
Op 3 juni 2009 22:36:12 schreef MMSoft:
Werkt de LA naar tevredenheid ?
Software versie 3.03.05 werkt niet bij mij, de .04 wel. 32K buffer is best klein. Je moet je trigger dus altijd goed instellen, en je kan dus heel lange datastreams hebben (nog geen probleem geweest) of data-waitlus-data (dit al wel) ga je ook niet kunnen bekijken.
heb je zoiets nodig als je met een (avr) webserver wil gaan spelen? 
en welk protocollen zijn dan handig?
Yellow Walk
De beste stuurlui staan aan wal
7-SEGMENT LED, zou niet weten wat ik er moest doen 
IIC sniffer, kan makkelijker zijn.
UART is meestal hardware uitgevoerd en met comwatch kun je prima je protocol analyseren
SPI, ja omdat ik het in software moet doen gezien mijn processoren geen hardware SPI hebben.
1-wire ben ik toevallig mee bezig, dus dat lijkt me wel erg handig.
USB misschien om te sniffen, is meestal al hardware uitgevoerd.
CAN Misschien omdat het gratis is.
Het is voor mij voldoende om jaren vooruit te kunnen.
Ik ben met een elektronische ontsteking (892051) bezig en kan dan mooi de tijden bekijken. (p.s. voor een Race motor uit 1938)
Yellow Walk
De beste stuurlui staan aan wal
Op 4 juni 2009 22:41:50 schreef Joeri de Man:
Is de LA ook in te zetten als frequentieteller?
Even de DEMO draaien, je kunt hem in frequency mode zetten.
EDIT: in de DEMO zitten onder programfiles DEMO Files van:
7 segment, IIC, SPI en UART
Daar kun je al mee spelen, Show Waveform time aanklikken en Hz... Het kan van een waveform, de tijden, freq en address mode displayen.
Joeri de Man
LED there be light
Ik moet eerlijk zeggen dat de demo mij nog een beetje te veel was. Hij staat hier geïnstalleerd, maar vond het zo veel in 1 keer.
Elektronicanet
Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !
Op 4 juni 2009 21:57:10 schreef smoerijf:
[...]
Software versie 3.03.05 werkt niet bij mij, de .04 wel. 32K buffer is best klein. Je moet je trigger dus altijd goed instellen, en je kan dus heel lange datastreams hebben (nog geen probleem geweest) of data-waitlus-data (dit al wel) ga je ook niet kunnen bekijken.
Heb je de compressie al eens aangezet? Dat scheelt een hele boel! 
Op 4 juni 2009 22:41:50 schreef Joeri de Man:
Is de LA ook in te zetten als frequentieteller?
Ja, dat kan 
[Bericht gewijzigd door Elektronicanet op (16%)]
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Ik heb begrepen dat er extra of aangepaste DLL's geplaatst moeten worden op je systeem, er zal dus geen protocol import zijn.
*edit: hier worden de DLL's genoemd, er zit kennelijk ook een code bij:
http://www.eleshop.nl/activatie.php
[Bericht gewijzigd door EdwinNadorp op (31%)]
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
Als je [shift] indrukt en A0 t/m A7selecteerd en dan [ctrl] + G
heb je een 8bit bus. Als je vervolgens run(F5) kiest logt hij een teller.
Protocollen zitten onder "bus property" moet je wel eerst een bus maken.
Of een demo file openen. ( C:\Program Files\ZEROPLUS\LAP-16032U\Demo )
Elektronicanet
Op 5 juni 2009 14:09:56 schreef Jouke:
Als je [shift] indrukt en A0 t/m A7selecteerd en dan [ctrl] + G
heb je een 8bit bus. Als je vervolgens run(F5) kiest logt hij een teller.Protocollen zitten onder "bus property" moet je wel eerst een bus maken.
Of een demo file openen. ( C:\Program Files\ZEROPLUS\LAP-16032U\Demo )
Bedankt voor de uitstekende uitleg 
nou ik doe en ik probeer maar ik krijg als ik F5 druk volgens mij een heel andere run....
of hij triggert iig op een heel ander deel.
laat maar..... het signaal in die 7-segment demo is zo vaag..
je moet gewoon alleen naar de bovenste regelt kijken, want die boiet: de rest is voor derdere anlyse en bij een re-run triggert hij natuurlijk op een ander punt....
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (47%)]
In de demo software kun je een bus trigger zetten. Maar op een byte-waarde bij een serieele bus lijkt dat nu net weer niet te kunnen. Tenminste in een UART bus kan ik geen waarde groter dan 1 invullen. Dat had leuk geweest.
Of zie ik een optie over het hoofd en kan het wel?
Elektronicanet
Op 5 juni 2009 21:42:35 schreef jojo:
In de demo software kun je een bus trigger zetten. Maar op een byte-waarde bij een serieele bus lijkt dat nu net weer niet te kunnen. Tenminste in een UART bus kan ik geen waarde groter dan 1 invullen. Dat had leuk geweest.Of zie ik een optie over het hoofd en kan het wel?
Dat is inderdaad niet mogelijk op dit model. Die functie zit enkel op model D, dat vanwege het patent wat ze hierop hebben structureel duurder is...
Triggering vindt op één tijdstip plaats. Jij wilt op een pakketje triggeren, dus op een reeks waardes die achtereenvolgens langskomen. Dat is helaas pas mogelijk vanaf model D.
Het business model van Zeroplus gaat er vanuit dat ontwikkelaars die tevreden zijn over het instapmodel (wat we nu verkopen voor een scherpe prijs) uiteindelijk zullen upgraden naar een duurder model, en op dat moment wordt het voor hun pas echt interessant. Dat wil niet zeggen dat je niks kan met dit model, integendeel
Maar de functie die je nu noemt is een typisch voorbeeld waarom je naar een hoger model zou willen.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
op dat bedrag kan je vast ook de 30 euro en verzendkosten kado krijgen 
Ik ben serieus aan het nadenken over deze actie.
Ik ben er ook serieus over aan het nadenken om er 1 aan te schaffen. De laatste tijd bezig met PICies en de bedoeling is ook communicatie tussen de PICies en dan lijkt mij het wel heel erg handig om te zien wat er nou gebeurt.
Alleen welke protocollen? Daar ben ik dus nog niet over uit.
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Ik denk er niet meer overna 
Was er eerder al eens naar aan het kijken, goed excuus nu om er maar een te bestellen. wat ik dus ook gedaan heb.
Hopelijk kan ik straks in de vakantie er lekker mee spelen. En zelfs met deze versie vraag ik mij af of ik alles zal gaan gebruiken.
Nouja, leuk speelgoed in ieder geval