jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
nog niet over uit.
Het zou mij vooral voor uart, spi en iic. Zal van de week eens kijken welke protocollen ik nog tegen kom in datasheets.
Let op er zitten maar twee probes bij, misschien handig om er meteen een aantal bij te bestellen het is tenslotte een 16 kanaals apparaat (als het al opgemerkt is dan mijn excuses)
Verder een keurige levering 2 dagen na bestelling !
EDIT: Stond in een eerdere post .... niet goed gelezen dus 
Op 6 juni 2009 00:15:53 schreef jovak:
nog niet over uit.Het zou mij vooral voor uart, spi en iic. Zal van de week eens kijken welke protocollen ik nog tegen kom in datasheets.
Uart lijkt me niet zo nuttig, ten slotte heeft bijna elke computer een logic analyser voor signalen uit een uart.
Kan je de software (en extra protocollen) op meerdere PC's installeren? Ik zou graag op desktop en laptop gebruiken, maar hangt de licentie aan de computerhardware of aan de logic analyser hardware vast?
@TS: Hoe maak je kenbaar welke protocollen je wilt bij de bestelling?
Ik ga voor de protocollen: CAN, LIN, Flexray.
De prijs voor een protocol vindt ik trouwens niet duur.
update: zonet besteld 
Yellow Walk
De beste stuurlui staan aan wal
Kastje is binnen, ik heb blijkbaar niet USB2.0 geïnstalleerd, dus dat wordt een CD zoeken 
Maar we zijn niet voor een gat te vangen:
Ubuntu met USB2.0 met virtueel Windows-XP start netjes op en haalt data binnen. En nu is er Thee...
EDIT: Windows 7 bij mijn zoon ging niet goed, gecrasht bij installatie. Wie heeft hem met W7 wel aan de loop?
Op oud PC-tje USB1.0 heb ik mijn eerste metingen gedaan en ben erg tevreden over de resultaten.
Marijn TKS/TNX
[Bericht gewijzigd door Yellow Walk op (14%)]
Elektronicanet
Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !
Op 6 juni 2009 15:05:07 schreef Avenger 2.0:
Kan je de software (en extra protocollen) op meerdere PC's installeren? Ik zou graag op desktop en laptop gebruiken, maar hangt de licentie aan de computerhardware of aan de logic analyser hardware vast?
Dat is geen probleem. Het is enkel aan de LA hardware gebonden.
Op 6 juni 2009 16:24:32 schreef Izzy:
@TS: Hoe maak je kenbaar welke protocollen je wilt bij de bestelling?Ik ga voor de protocollen: CAN, LIN, Flexray.
De prijs voor een protocol vindt ik trouwens niet duur.update: zonet besteld
Dit kan via www.eleshop.nl/activatie.php (na ontvangst van de analyzer). Extra bijgekocht protocollen kunnen via een mailtje aan ons kenbaar worden gemaakt, omdat de activatiepagina alleen bedoeld is voor de gratis protocollen.
[Bericht gewijzigd door Elektronicanet op (42%)]
Met 3 Wire wordt toch Spi bedoeld, of zit ik verkeerd ?
Edit:
Ik heb de logic analyzer net besteld (+ 18 testklemmetjes)
[Bericht gewijzigd door MMSoft op (39%)]
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 6 juni 2009 12:26:32 schreef Uranium:
[...]Uart lijkt me niet zo nuttig, ten slotte heeft bijna elke computer een logic analyser voor signalen uit een uart.
Die mag je me even uitleggen.
Protocol analyzer voor RS422, RS485, RS232 heb ik op het werk als het nodig is. Als je dat een logic analyzer noemt ok.
Als je mee wil kijken op een bus is het wel prettig om een echte LA te gebruiken om de timing van handshakekanalen te bekijken. Als je een UART op 2Mbit/s gebruikt kan je heel leuk met je software analyzertje zien of een bit 1 of 0 is, maar niet of dat je ene status bit eerder hoog was en hoeveel tijd er tussen 2 signalen zit.
Zeker met een OS als windows of een eigen applicatie in een microcontroller of FGPA / CPLD is het wel prettig om exacte op microseconde nauwkeurige metingen te kunnen doen.
Verder als je een USB naar serieel adapter gebruikt, kan je al helemaal niet meer vertrouwen op zulke softwarematige ( nadruk op MATIG ) tools vertrouwen.
Reden waarom een hoop van de simpele microcontroller ISP programmers niet goed werken met een USB /RS232 adapter.
Je timing gaat aan de haal.
Op 6 juni 2009 13:33:46 schreef smoerijf:
Die 3 die je opnoemt zitten en standaard bij.
Dat had ik al gezien. De andere protocollen was ik nog niet over uit.
pcnerd
Take a parachute, and jump!
lekker op tijd, ik heb dat ding gekocht direct toen ze leverbaar waren, erg prettig dingetje trouwens, boel plezier van.
Zo de bestelling is ook gedaan van het leuke en handige speeltje van het vakantie geld 
En nou nog goed nadenken welke protocollen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 6 juni 2009 23:14:38 schreef jovak:
Zeker met een OS als windows of een eigen applicatie in een microcontroller of FGPA / CPLD is het wel prettig om exacte op microseconde nauwkeurige metingen te kunnen doen.
Hoe nauwkeurig (tijd) is dit ding eigenlijk in absolute zin?
+/-6 volt of Max. 30 volt ?
Wat zou de min. te detecteren spanning zijn, deze zie ik er niet bij staan.
Dan blijven er voor mij over
1 wire
3 wire
can bus.
Welke protocol is de 3 Wire ?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
jovak
Op 7 juni 2009 20:41:07 schreef Jochem:
[...]Hoe nauwkeurig (tijd) is dit ding eigenlijk in absolute zin?
max samplerate is 100MS/s
dat is dus 10 nanoseconde.
Op 7 juni 2009 22:05:14 schreef MMSoft:
+/-6 volt of Max. 30 volt ?Wat zou de min. te detecteren spanning zijn, deze zie ik er niet bij staan.
[...]Welke protocol is de 3 Wire ?
nja, wist ook niet meteen welke spanningen nu mogen ja fnee.
luckyme2
Het Internet is een encyclopedie van gegevens, gebruik Google om deze encyclopedie te openen
Elektronicanet
Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !
Op 7 juni 2009 22:05:14 schreef MMSoft:
+/-6 volt of Max. 30 volt ?Wat zou de min. te detecteren spanning zijn, deze zie ik er niet bij staan.
[...]Welke protocol is de 3 Wire ?
De trigger kan tussen -6 en 6V op iedere gewenste waarde worden ingesteld. Het apparaat kan spanningen tot 30V verdragen.
Joeri de Man
LED there be light