Hallo iedereen. Dit is mijn eerste post. Kan iemand me helpen?
Ik heb een Plilips stereo kleurentelevisie van een jaar of 15 oud van het type 68KE4925/02C. Hij doet het niet meer maar voor ik hem weggooi wil ik die arme stakker nog een laatste kans geven.
Hij doet het volgende:
Als ik hem aanzet duurt het wel een minuut of 5 vooraleer het beeld erdoor komt (als het erdoor komt). Na een minuut of zoiets begint het beeld dan wazig te worden, trekt een beetje samen aan de zijkanten en er komen dan ook smalle witte streepjes op. Ook maakt hij dan soms een zacht rinkelend geluid.
Heeft er iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Ik heb nog reserveonderdelen staan van een kleiner model die bijna hetzelfde zijn.
Dank bij voorbaat,
Fakke Berto.
Bruyninx
knommelen is mijn motto
een veel voorkomend fenomeen met dat soort TV's is het lostrillen van de hoogspannings trafo, een tip:
soldeer alle verbindingen van de trafo en vermogentransistor eens degelijk, stofzuig de tv grondig en ga na of er geen printen slecht contact geven, wat contactspray doet wonderen
en je hebt een goed kans
Als ik hem aanzet duurt het wel een minuut of 5 vooraleer het beeld erdoor komt (als het erdoor komt).
(1) Vervang op het beeldbuispaneel diode D6492 (1N4148) door een serieschakeling van 2 exemplaren. Deze oplossing laat dan wel bij
een uitgeputte buis verkleuring tijdens opwarmen zien.
(2) Controleer tevens de +200. Indien te laag, vervang elko 2638 3,3µF
Na een minuut of zoiets begint het beeld dan wazig te worden, trekt een beetje samen aan de zijkanten en er komen dan ook smalle witte streepjes op. Ook maakt hij dan soms een zacht rinkelend geluid.
[/quoto]Controleer 6644 op 5V. Controleer 2290 en 2644. Het kan nmlk zijn dat het 12V is geworden.
Suc6.
Je kan ook altijd eens proberen de VG2 spanning te verlagen. Dat doe je door aan de VG2 potmeter te draaien op de hoogspanningstrafo.
Hallo,
Ik ga er dit weekend eens naar kijken. Hopelijk blijft dit bericht nog een paar dagen op de server staan. Tot dan.
Groetjes.