gphilip
Software is like sex, it's better when it's free!
Beste leden,
Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen want wordt een beetje gefrustreerd van de radio hier.
Heb dus een mooie nieuwe pioneer auto radio aangekocht en wil hem eerst testen voor dat we hem inbouwen. Na het aansluiten van de voedingsspanning van een computer voeding (12V) en de cc aangesloten (het inschakelcontact)te hebben blijft de radio gewoon uit... 
Meerdere malen op de on duwen heeft geen zin. Uiteraard is er niet anders aangesloten en ook geen luidsprekers. Enkel en alleen 12v op de ingang en de cc aansluiting.
Doe ik iets fout, is dit normaal? heeft er iemand ervaring mee? wat kan ik zeker al nakijken?
Btw, de zekering is nog oké van de radio.
Mvg
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
Al gemeten of er wel 12V uit de voeding komt ?
EDIT:
Over de - (GND) vertel je niets maar deze zal je ook wel hebben aangesloten hoop ik 
[Bericht gewijzigd door AC/DrieC op (52%)]
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
gphilip
De GND is uiteraard ook aangesloten en het SRC knopje heb ik meerdere malen uitgeprobeerd, zonder resultaat... maar dat de voeding effectief werkt weet ik niet dus dat ga ik dan toch eens even onderzoeken. Moet er wel bij zeggen dat ik de voeding moet bridgen aan de ATX stekker vooralleer hij werkt dus ...
gphilip
Op 7 juni 2009 00:03:32 schreef tolunay:
vaak moet je ook de memory draad aan de 12v leggen
Ik sluit enkel de de gele en zwarte draad aan, en om de radio volgens het boekje aan te zetten (contactsleutel) verbind ik de 12v nog eens met de rode draad, in de handleiding wordt ook niets gezegd over een memory draad...?
Rood en geel op de gele draad van de PC voeding.
Je hebt niet toevallig de rode van de radio op de rode van de PC voeding? Die rode van de PC voeding is namelijk 5V ipv 12V
gphilip
Beste,
Na het lezen van al jullie reacties paar kleine weizigingen gedaan met de opstelling. Heb door even gebrek aan multimeter de voeding van de computer waar ik nu op werk gebruikt. Hier ben ik iets zekerder van dat hij effectief werkt
Alle kabels aangesloten volgens handleiding en dit is het resultaat:
Hartelijk dank voor de hulp!
Overduidelijk de €15 400watt voeding die het ni deed, hoe zou het ook komen é...
Nogmaals dikke merci voor de tips.
Mvg
[Bericht gewijzigd door gphilip op (13%)]
gphilip
Op 7 juni 2009 01:10:41 schreef tolunay:
heb je de groene draad en een zwarte draad in de ATX stekker met elkaar verbonden ?
Ik heb 2 draden verbonden ma vraag me kleuren niet;) De voeding starte toen wel op maarja... het is uiteindelijk toch niet meer nodig.
Toch bedankt