Ik heb de LA aangesloten op een pic micro. De pic stuurt serieel een signaal bestaande uit 15 bytes.

A = 255
B = 0 
SerOut zender , Baud , [A,A,A,A,A,A,A,A,A, 100 , 125, 100, 125, B , B ]

Er komt prima 9 keer 255 uit en aan het eind ook 2 keer een 0. Maar daar tussen in gaat het mis.

In plaats van 100,125,100,125 krijg ik 38, 190, 38, 190

Dat dit een andere waarde heeft is wel consequent. Ik denk dan op er is iets mis met de analyzer of met Proton/firmware

[Bericht gewijzigd door Joeri de Man op (14%)]

100d: x01100100
38d:  x00100110

Valt je iets op?

125d: x01111101
190d: x10111110

Nog niet?

ja de eerste 2 en de laatste 2 bits zijn omgedraaid. Maar begrijpen doe ik het niet.

Zo kun je het ook benaderen, maar het is niet wat Henry bedoelt. Kijk nog eens goed...

Hint: lees eens een fatsoenlijke tutorial van een UART.

Niet alleen de laatste 2 bits...

Als je 01 omdraait krijg je geen 00.

...dreekegmo taats sellA
<- hint <- :)
...mosredna fo tsrif BSL tgnavtno ne tsrif BSM tdnez eJ

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (16%)]

je zou alleen wel verwachten dat een fatsoenlijke protocol analyser hier rekening mee zou houden!

Je kunt bij de bus property/protocol/parameters MSB->LSB omwisselen naar LSB->MSB. Maar inderdaad raar dat het default niet goed staat.

Is JdM inmiddels al bij? Of staat die nog druk bitjes te inverteren? :)

* Joeri de Man is bij, heel de dag weggeweest vandaar.

Ik was die functie inderdaad al tegengekomen, nu begrijp ik dus waar die voor is. Maar ik vind het nog steeds raar en begrijp niet waarom.

Nou, het ene protocol doet MSB eerst, het andere LSB. Nou is het voor RS232 wel vastgelegd, dus als je die interpreter zou gebruiken, zou je verwachten dat dat wel goed gaat. Ik ken de software niet, en kan je dus ook niet uitleggen hoe het zo gekomen is / waarom het zo wellicht toch handig is...