PM2523 met extreme offset

Wie kent de PM2523? De mijne heeft jarenlang goed gewerkt, maar de laatste maanden krijgt ie na een 10-tal minuten plotseling vrij veel DC-offset die niet meer weg te regelen is. Ik vermoed zelf dat de ON527 de boosdoener is, of moet ik het zoeken in de opamp OQ051 die er achter zit? Beide liggen bij mij niet voor het grijpen.
Elke hulp is welkom.
groeten
johanv

probleem opgelost, neg voedingspanning was 16V door kapotte tor.

Hallo en goede dag. Ik heb een vraag. Ik wil een PM herstellen in 2523, maar niet vooruit te komen met de OQ 0051 Er is geen documentatie op deze IC. Is er een equivalent voor deze IC?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 26 november 2015 20:27:36 (13%)

OQxxxxx were custom-made IC's by Philips and are (almost-) not avaialable on the market. You will most likely not find any documentation...

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
maartenbakker

Golden Member

Is het IC echt defect?

Ik kan helaas ook niet helpen. Een service manual kun je vinden op http://elektrotanya.com/philips_pm2523_multimeter_sm.pdf/download.html

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo en bedankt voor het snelle antwoord. Of de IC daadwerkelijk gebroken is, kan ik niet zeggen. Maar dit kan snelste eerst worden uitgewisseld, omdat hij in een stopcontact. Ik kan de storing in het apparaat niet vinden, het toont alleen een 0 op. Op een relais (nummer 2) vind ik de juiste voedingsspanning niet >> beide poorten + 9.5V. Wanneer het licht apparaat alle nullen, maar dan is een snelle klik op het apparaat en dan weer is dit een nul. Het diagram Ik heb al uitgewisseld doorzocht en alle voltages ingesteld correct, condensatoren en transistors paar. Is er iemand bekend met het?
Met vriendelijke groet, Rainer Schmidt.

Tidak Ada

Golden Member

@photo_electronic:
Plaats je e-mail in je profiel en niet in het topic. Dit in verband met spam.
IC is overigens een custom van Philips

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 26 november 2015 15:58:57 (17%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †