Hallo
Ik heb een probleem met mijn BT module op mijn eindversterker
1. Als ik Voorversterker(BT module en zijn DC/DC converteer)en mijn eindversterker op een aparte voeding zet. dan werkt het goed.
2.Als ik de voorversterker en mijn eindversterker op de zelfde voeding zet. dan word mijn DC/DC converteer heel erg heet. en dan flipt mijn eindversterker(de boxen springen er zo wat uit).
3.Als ik allen de +12v op de eindversterker aansluit. Dan krijg ik een lekstroom via het audio signaal, Naar mijn BT module. En door mijn DC/DC converteer naar de -
Hoe los ik dit probleem op? wie zou mij hier mee kunnen helpen
De DC/DC converteer is een LM317 als daar een tekening van gewenst is zal ik die er bij maken
hier nog een schema van de aansluiting
met S1 bedoel ik het niet aansluiten van de -
Hier nog wat foto's van mijn project
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Op 19 juni 2009 12:19:38 schreef Roland van Leusden:
Tussen BT en eindversterker koppel elco's zetten.
en daar mee bedoel je precies?
dat ik tussen het linker signaal/rechter signaal en de aarde een elco moet zetten? waar van de + naar de BT zit?
en welke waarde heb ik daar bij nodig?
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
ik snapte de velgo site niet helemaal sorry
daar werken ze met transistor? en ik kan niet echt veder verdieping vinden
maar die tekening hier boven bedoelde je dat toevallig
Of heb je een schema met waardes van de condensatoren??
Nog bedankt voor de snelle reactie!
Roland van Leusden
Zie, je komt er wel. In de min lijn hoeft geen elco. Neem voor de L en R lijn gewoon 1uF condensatoren, geen elco's dan heb je ook geen last van polariteit.
jammer dat werkt niet
ik heb gewoon linker signaal condensator 105(1uf) en bij de rechter ook
Weet jij toevallig nog een ander optie
of zou ik het nou proberen met elco's weet jij toevallig een waarde die ik zou moeten proberen?
Roland van Leusden
misschien kan je hier iets mee:
http://www.generalmanual.com/down.php?link=aHR0cDovL3d3dy5kb2NzLnNvbnk…
ik blijf door zoeken naar meer info
Roland van Leusden
Hmm, komen er geen 4 draadjes uit die module, dan zijn het BTL uitgangen, wat ook je probleem zou verklaren als je alles uit een gemeenschapelijke voeding doet.
nee niet dat ik weer rood zwart en wit
het is wel zo dat ik niet zeker weet dat zwart min is
dat heb ik proef ondervonden
misschien dat dit ook nog helpt als ik de BT module heb aangesloten maar nog niet aan heb staan dan zit er veel ruis op en als ik hem dan aanzet gaat de ruis zo goed als weg
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]
mja zonder datasheet van de module is het lastig.
heb je je module aangesloten op wat vroeger de luidsprekeruitgangen waren? dus dat er een bepaalde weerstand verwacht wordt op die uitgangen?
Dat snap ik dat het dan lastiger word
de module zat aangesloten op een koptelefoon wat mij wel op viel was dat er 3 aders heen liepen en vervolgens 2 naar de ander kant van de koptelefoon
veder heb ik momenteel de module gewoon aangesloten op de ingang van de eindversterker (tulp) dus L/R en 2 keer aarde(samengebonden)
maar het gekke vind ik tot nu toe dat die het wel doet als ik hem op 2 verschillende voedingen doet (BT op en eindversterker op de ander) dat die het dan wel doet!
Ik zou gewoon eens proberen aan te sluiten zonder de - van het signaal.
Edit: en anders stop je er zo'n audio-tranfo tussen, doen ze wel vaker bij autoversterkers..
[Bericht gewijzigd door hidnplayr op (40%)]
Ik heb net even geprobeerd om de audio - niet aan te sluiten
maar dat werkt ook niet
bestaat er een singaal met 3 singaal en geen aarde ...?
en bestaan er nog ander opties want audio trafo is best duur
en dan kan ik beter een trafo tussen de 12v zetten