opperjanker
ja, daarom is mijn bijnaam Opperjanker.
Ik heb een defecte video gekregen, de band die er in zit wil er niet meer uit.
Ik heb hem met een beetje moeite eruit gekregen, intern even gekeken maar kan geen afgebroken dingen zien.
Wie wil even in z'n geheugen kijken en kan zeggen...ach dat kwam wel vaker voor..vervang dit en dat 
Motor coupling defect?
Haal de loading motor eruit,bekijk het koppelstuk tussen de motor en het wormwiel of dit niet gescheurd is.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als er een K-deck (ook wel kaduuk genoemd) in zit moet dat het haast wel zijn. Begin jaren '90 heeft dit deck kort dienst gedaan als opvolger van het G-deck, waarna ze zijn overgestapt op blik inplaats van gietaluminium.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (48%)]
opperjanker
ja, daarom is mijn bijnaam Opperjanker.
Oké, ik zal het mechanisme er eens uithalen en bekijken.
Ik neem aan dat ze nog verkrijgbaar zijn via de reguliere kanalen?
Onderdelen voor video?
Denk helaas dat je pech hebt.
Ik zou echt niet weten waar je dei nog vandaan moet halen .
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Die motor is er zo onder vandaan, schroef er uit en frame er uit schuiven. Die losse koppelingen zijn er al een tijdje niet meer, wel compleet met motor en kostte ongeveer 10 euro.
Vraag naar een loadingmotor voor een K deck, WeBe in Den Haag of bij Aswo.
Groetjes Hans.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Behalve dan dat er in dit model bij nader inzien wel eens een Z-deck zou kunnen zitten. Kijk even of je een gegoten loopwerk hebt of een uit een plaat blik. Die eerste is een K-deck waarover we het hier hebben, die tweede is een Z-deck waar ik zelf geen ervaring mee heb maar wat nog wat fragieler lijkt dan een K-deck.
Overigens als het een K-deck is en het meenemertje op de loading motor is stuk, dit werd door rommelaars vroeger wel eens met secondelijm hersteld en verbazingwekkend bleef het dan vaak nog lang goed lopen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (25%)]