Agfelopen Zaterdag ben ik in bezit gekomen van een Technics su 7300 versterker met bijbehorende tuner.
De eerste 30 minuten speelt en klinkt deze versterker als een grote.
Maar na 30 minuten constand aan en spelen vervormd het linker kanaal van deze versterker enorm.
Is er ook iemand op dit forum die hier ervaring me heeft en weet waar het aan kan liggen?.
Alvast bedankt voor het advies
Hoe vervormt hij. Ik zou na 30 minuten eens voorzichtig met koudespray de diverse onderdelen besproeien, en je kan misschien eens voelen of de zelfde onderdelen bij het rotte kanaal warmer zijn dan bij het goede kanaal.
Anoniem
Stap voor stap uitsluiten.
Begin met de boxen links en rechts te verwisselen.
Zo weet je al of de luidsprekerspoelen niet slepen bij het warm worden.
Zoniet moet de kast open.
Vergelijk eens de spanningen op de eindtrap en na 20 minuten nog eens.
Voel eens of de linker koelplaat even warm wordt als rechts ..
Veel kans op een rotte elco.
Bedankt voor de tip
Ik heb beide voedingselco's vervangen.
Er zaten elco's in van 8200 uf 42 v ik ben bij mijn electronica handelaar langs geweest ik kreeg elco's van 10,000 uf 50v mee
Ik heb ze eringezet
ik heb de versterker ongeveer een uur tot anderhalf uur laten spelen.
Tot nu toe niets meer aan de hand en geen vervorming.
Ik heb de uitgangen van beide kanalen van de versterker zelfs met de ociloscoop en de doorfluiter op de ingang magemeten na anderhalf uur spelen en geen vuiltje aan de lucht
Maar er word wel een elcotje van 1000 uf 16 v een beetje warm
Maar de versterker speelt ondanks dit wel een uur tot anderhalf uur zonder vervorming.
Is het dan wel zaak om die elco ook te vervangen?.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.