Impedantie speaker

Hallo allemaal,

Even een vraagje, wat is nu precies het verschil tussen impedanties van de luidsprekers, stel je hebt een 4 Ohm luidspreken, moet ik dat dan als Z = U / I dat wil dus zeggen dat ik bij 1W vermogen op 4Ohm twee keer meer stroom nodig heb dan bij een 8 Ohm luidspreker of zie ik dat helemaal verkeerd ?

En is het mogelijk door het eenvoudig serie schakelen van een weerstand met luidspreker mogelijk om bv van 6 Ohm naar 8 Ohm te gaan ? Dit omdat ik een paar boxen heb met de vreemde waarde van 6 Ohm impedantie, en ik deze aan wil sluiten op een 8 Ohm versterker.

Alvast bedankt,
Antoine

High met Henk

Special Member

Op ma 15-04-2002 19:31:11 schreef Antoine:
Hallo allemaal,

Even een vraagje, wat is nu precies het verschil tussen impedanties van de luidsprekers, stel je hebt een 4 Ohm luidspreken, moet ik dat dan als Z = U / I dat wil dus zeggen dat ik bij 1W vermogen op 4Ohm twee keer meer stroom nodig heb dan bij een 8 Ohm luidspreker of zie ik dat helemaal verkeerd ?

Klopt als een bus, maar een amp van 8 ohm stabiel kan soms niet zoveel stroom leveren. Daarom moet je dus die weerstanden inderdaad in serie zetten

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Aha, dat werkt dus, da's mooi, bedankt !