je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

ben vandaag op de plek geweest waar veel vroegere gratis dingen vanaf kwamen , een bepaalde electronica recycler op de hastelweg :)

is wel kwijlen wat daar allemaal voorbijkomt :9~ en in de schredder gaat , t ís gewoon zonde . moest vandaag even de td bijstaan van t werk uit .

wel mooi dat er uit een container computerschroot nog goud wordt gehaald en andere edelmetalen en ijzer , geeft wel een enorme stofzooi en wasbakken zijn erg ver lopen dus het niet mogen eten op de werkplek ga je ook echt niet doen met handen die na 10 min al zwart zijn . her en der zie je wat ex philips meetapparaten staan , maar niet meer als een paar antieke pe/pm apparaten, die ik niet zou vertrouwen met die omgeving .

je loopt er ook bij als een wegwerker daar met zo'n beetje alles op pbm gebied op en aan , en daar krijg je ook opmerkingen over als dat niet is ( oh sorry die heb ik vast afgezweet ) , maar het verschroten geeft ook erg veel herrie en het is gewoon mistig in die ruimte met zo'n rare bijsmaak dus ik kan dat wel begrijpen ....

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik doe ook mee(vorige pagina :p)
Ik heb een weller wecp-20 volledig gratis gekregen :). Ook nog een weller desoldeerstation.

ah , 2 wellerts , dat is niet mis voor zo'n mooi rond getal ( heb gehoord van iemand die voor dat bedrag een kerncentrale nieuw op fundering had ) maar lag in duitsand dus daar kom je niet vanaf :)

m'n baas heeft geregeld dat ik sloopprinten / apparaten mag ophalen bij ons vroegere inpandig bedrijf die zijn verhuisd , dus weer wat hobbyaanvulling binnenkort .

Jup, + een kilo soldeerteentin en een fluke 87.

Oeps :p

2 liftbesturingen leeggesloopt.. En een hoop oude standaanwijzers met dot matrix displays

van die dingen met tig bf258 metal can torren nog ? die ken ik wel .

Op 1 juni 2010 21:54:20 schreef T-baev:
Jup, + een kilo soldeerteen en een fluke 87.

Kijk mamma, zonder handen! :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Ik heb ook wat uit te zoeken!

http://technojunk.nl/upload/photos/thumbs/img_0592.jpg

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

zo , een ganse chemobox vol daar ben je even zoet mee en het lijkt allemaal nieuw te zijn .

joopv

Golden Member

Op 1 juni 2010 21:16:31 schreef testman:
ben vandaag op de plek geweest waar veel vroegere gratis dingen vanaf kwamen , een bepaalde electronica recycler op de hastelweg :)

De voegere Philips dump op de Hastelweg in Eindhoven? Daar kwam ik vroeger ook regelmatig, iedere dinsdagmiddag als ik mij niet vergis, was het open voor het publiek en kon je dingen uitzoeken en kopen. Een select publiek kon ook de hal in waar kostbaardere spullen lagen zoals meetapparatuur. Was voor mij niet weggelegd, dan moest je bij Philips werken geloof ik.

Jeemig wat heb ik daar veel spul weggesleept zeg. Niet gratis overigens, wel heeeel ver onder de werkelijke waarde. Een van de mooiste vangsten was een volle haspel (400 meter) hele mooie Huber&Suhner coaxkabel. Die heb ik tot op heden nog in gebruik voor de 2m/70cm/23cm antenne.

ik weet niet of het nog zo is ( had ik eerder moeten weten dan ) maar hier verschroten ze vanuit heel europa electronicafval . ik ben er vandaag weer geweest en heb nu eens gezien hoe tig crt monitoren in een cruncher gegooid werden . dat was oude zooi verder maar er is ook een afdeling nieuwe zooi en dit kan vanalles zijn , medisch , ict enz dat is al pre-kwijlen .

de crunchroom is een korte route naar de kantine maar wegens het evt rondvliegende vanalles moet je dan een bouwhelm op , en vandaag had ik die wel een meegenomen :) dus kon ik er eens langslopen .

op de terugweg zag ik nieuw schroot pcmateriaal en dan denk je sunt sunt . maar in de kantine is het lachen en sterke verhalen zoals overal

fred101

Golden Member

http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=2404&mode=view

HP545B, 33MHz, bijna 60 buizen en 580W. Hij staat nog even bij Tidak die ook deze artistieke sixties style foto heeft gemaakt. Ik heb met deze erbij 9 plugins voor deze serie (die had ik al, samen met twee 535A's) Deze komt in de plaats van de 535A die nu in mijn labje staat.
Deze schijnen last te hebben van problemen met de trafo die uitvalt na een paar uur maar als het goed is past een 535A trafo en ik heb een 535A die als reserve onderdelen donor staat.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Fred,

Hoe komt het dat ik je foto's niet meer kan zien (alleen dat rode x-je)?? Tot voor kort nooit een probleem mee gehad

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
fred101

Golden Member

Geen idee, ik zie hem wel, en de site is in de lucht.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Waw, ziet er nog in geweldige staat uit?

Bert

Suffering from wiseass oneliner blackout

ik heb dat ook al een tijdje met foto's van fred , alleen een rode x en heb alles aan invoegtoepassingen erop staan dus ......

edit : kom er net achter dat compabiliteit in ie8 het veroorzaakt , nu staat deze uit en dan is de foto wel zichtbaar .

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 4 juni 2010 00:04:10 (33%)

Frederick E. Terman

Honourable Member

(off topic) Welke 'compatibiliteit' bedoel je; een instelling in IE8 ergens?
Ik gebruik hier ook vaak IE8, maar daar heb ik nooit iets aan ingesteld - gebruik hem zo 'uit de doos' (= zoals hij aan kwam waaien bij ooit eens een update).
Tot nog toe geen vreemde dingen gemerkt.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Ik gebruik overigens I.E.6 + upd. Het systeem dat ik gebruik kan niet meer aan (wordt aan gewerkt).
Alle andere foto's komen gewoon door!

Kan niet meer aan?? Ik denk dat Opera (desnoods 9.x) of eventueel Firefox er soepel op zullen lopen.

@pa3gws: dat icoontje heb ik in IE6 nog nooit gezien, maar ik ben natuurlijk nooit te oud om te leren ;-)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 4 juni 2010 11:00:19 (35%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pa3gws

Golden Member

Met het eerste icoontje rechts naast de adresbalk kan de compatibiliteit ingesteld worden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 4 juni 2010 10:58:33 schreef pa3gws:
Met het eerste icoontje rechts naast de adresbalk kan de compatibiliteit ingesteld worden.

Dat hangt er van af waar je de adresbalk hebt geplaatst... Dat gaat niet op bij IE :( Daar kan je niets verplaatsen, Maar wáár is dat icoontje nou??

Dit probleeem had ik ook en niet alleen met foto's van fred101 maar soms ook met foto's van anderen.
Wist er zelf niet uit te komen, ben noob op dit gebied.
Dankzij jullie tip werkt het nu waarvoor hartelijk bedankt!
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

McDuff gebruik jij nu IE6 of 8 Ik kan dat v***e icoon niet vinden.

ik heb ook al gemerkt dat ie8 nu sneller pagina's laadt met de compabiliteit uitgezet , ik dacht dat flashplayer dit veroorzaakte .

ik heb ie8 die standaard bij win7 zit , maar de compabiliteit krijgt een update die hem standaard op aan zet en dan zijn low resolutie foto's dus een probleem .

tidak jij hebt een ander probleem , namelijk dat ie6 wrs te oud is en het niet meer ondersteunt .

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 4 juni 2010 14:03:44 (15%)

@Tidak Ada: Ik gebruik Internet Exploder 8, daar zit ie rechts vlak naast de adresbalk.
Groeten,
Mac.
Edit: @testman: ik heb ook de indruk dat het laden van de pagina's nu wat sneller gaat.

[Bericht gewijzigd door McDuff op vrijdag 4 juni 2010 14:12:10 (30%)

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Dit topic is gesloten