Op 24 maart 2010 17:32:39 schreef maartenbakker: (ik heb helaas geen overzicht, maar Polen gebruikt een vierkantje zonder onderkant; een soort gestyleerde letter PI)
Is die Π niet het cyrillische symbool voor 'P' ??
Dit topic is gesloten
Op 24 maart 2010 17:32:39 schreef maartenbakker: (ik heb helaas geen overzicht, maar Polen gebruikt een vierkantje zonder onderkant; een soort gestyleerde letter PI)
Is die Π niet het cyrillische symbool voor 'P' ??
philips maakt niet alleen eigen lampen maar ook mazda , hema ,ikea, en massive komt uit dezelfde fabrieken . ze maken nog goede lampen ( tl's en gloei ) en veel spaarlampen zijn ook maar voor 6000h gemaakt en dat lezen veel mensen niet bij aankoop . als je een goede spaarlamp koopt gaat deze 15000h mee ( bijv master serie philips ). ik ben kwa tlbuizen niet te spreken over osram daar deze vaker middenin de levensduur niks meer doen zonder zichtbare zwarte einden oid. de tl's uit polen gingen in noodverlichting 2 jaar mee en de chinese maar 3/4jaar . eerst kwamen de poolse lampen ook uit taiwan nog .
Een profesionele geluidskaart: E-MU 8960, gekregen van een klant bij computerhelpdesk omdat het ding niet draaide op zijn computer (W7 liep vast constant, geen oplossing voor).
Ik weet nog niet wat ermee te doen, heb geen boxen die het de moeite waard maken. Dus misschien boxen kopen, of anders iets verzinnen
@testman:
Iemand die ik ken heeft ooit een tijdje bij Philips gloeilampen gewerkt, R&D dacht ik.
Het merk Sylvania, wordt daar ook geproduceerd. Ze zijn volledig identiek van opbouw, toch gaan ze merkelijk minder lang mee als een echte Philips, waarom? Omdat er een aantal % zuurstof meer ingelaten wordt dan een Philipslamp.(verschil tussen vacuumzuigen en diepvacuumtrekken)
Verschil in prijs want verschil in kwaliteit. Verkoopsstrategie.
- - big bang - -
het is ook verkoopstrategie ,een gloeilamp 230v 60 watt heeft 1000 branduren . zet er een gloeidraad in voor 260v 100watt en hij gaat veel langer mee op 230v . en ik zag ook sylvania op m'n werk , en je ziet aan de lampbouw al dat het philips is .
overigens gaan spaarlampen eerder stuk met de fitting naar boven ivm de hitteopbouw . in een uplight gaan ze langer mee .
Op 24 maart 2010 19:13:31 schreef Tidak Ada:
[...] Is die Π niet het cyrillische symbool voor 'P' ??
Ja, alleen die is rechthoekig en liefst met schreef... Gezien de rest van de zeer aparte "wingdings" die Philips op z'n lampen zet zal het eerder bedoeld zijn als vierkantje dat toevallig ook een P was
Dat denk ik niet!
Het is de gewoonte bij buizen- en lampenfabrikanten om productiedatumcodes op dit soort manieren weer te geven.
RCA had in de tijd dat ze hun typenummers in een octagon plaatsten, beijvoorbeeld de gewoonte om een stukje van het octagon weg te laten, naar gelang de datum. GE gebruikte een soort braille-achtig stippenpatroon, heel fijntjes in het glas geetst. Philips gebrukite een lettercode (is al eens hier op het forum gepubliceerd) Ga zo maar door....
: productiedatum of -land. In het laatste geval zou die Russiche P dus heel toepasselijk zijn voor Polen.
Moderator
Zullen we weer ontopic?
Golden Member
Van het weekend een mooi setje fluke meetsnoeren van een maatje gekregen .
Deze heeft dunne verstelbare meetstiften (zie foto verschil tussen zwarte en rode pen ) ideaal voor automotive doeleinden .
Bijv bij het storingszoeken om in connectoren kunnen meten.
Daar je met gewone meetpennen er niet bij kunt zonder de connector te slopen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/meetpennen%20fluke%20020.j…
Oeh, die kun je op z'n dokter-frankenstein's als brain-probe inbrengen..
gekregen van een goede kennis 8 stuks CA3140 (metal can) opamps en 5 stuks LM 4781TA versterker IC's.
gratis en voor niks, nieuwe pickit2 debug kit, dus kan die velleman k8048 eindelijk weg
http://media.digikey.com/photos/Microchip%20Tech%20Photos/MFG_Debug%20…
Ja ik heb ook wel mooie gratis aanwinsten.
ik noem er een paar.
Een calibrate apparaat voor radar van de RAF. als het goed is dan, een medewerker van een Marconi museum had er naar gekeken maar die had nog nooit zo iets gezien.(of ik het gratis wou doneeren)
Laatst een scoop gekregen, is al wel wat ouder maar werkt nog prima.
Doos met optische sensors.
Paar dagen geleden gewoon in de berm een sub woofer gevonden.
Solo Baric S12 L7, met dual voce coil (2 Ohm).
Ja en zo heb ik nog een kamer vol met meet apparatuur, sensors, tv`s, pc`s, versterkers, speakers ga zo maar door.
Owja, en nog zeer mooi set zelfversterkende zuilen van B&O, set speakers van KEF en nog wat spul van BOSE....wat mensen al niet weg gooien!
Op 7 april 2010 15:43:54 schreef riktw:
gratis en voor niks, nieuwe pickit2 debug kit
Waar kwam die dan weer uit de boom vallen?
Golden Member
Op 8 april 2010 23:49:15 schreef ikkie:
.... en nog wat spul van BOSE....wat mensen al niet weg gooien!
Iemand heeft het licht gezien... Mooi moment
geen idee maar die lag in de berm, in een of andere sjonny-sub klank kast. van 20 liter.
aleen er heeft imand de draaden van de spoel naar de aansluitingen ziten klieren, fijn te kort afgeknipt.
maarja ff soldeeren en krimpkousje er om en klaar.
net 10 min. geleden een Panasonic VW-SHM10 tegen gekomen.
[Bericht gewijzigd door ikkie op vrijdag 9 april 2010 15:57:12 (19%)
riktw z'n pickit2 debug kit zat in jouw sjonnu-sub klank kast?
Mind the quote...
Op 9 april 2010 07:05:01 schreef Jochem:
[...]Waar kwam die dan weer uit de boom vallen?
geen bomen in de buurt, kwam uit een farnell envelop
ze hadden 3 stuks pickit 3 besteld, en er kwamen 3 stuks pickit2 binnen, dus ze kregen van farnell nieuwe, en ik mocht een pickit2 meenemen
2 stuks gebruikte,maar goed werkende Omron paneelmeters van het type K3TE die gewoon op 240V netspannig werken.
Dus weer een stukje kwalitiet erbij voor m'n in opbouw zijnde labvoeding.
Zo, die heb je ff gratis ergens vandaan geplukt? ben ik ff dik jaloers op jou.
Ik heb wat moois in de wacht gesleept voor de sloop:
Het zijn twee volgepropte printplaten boven elkaar.
Mijn oog ziet:
- Een dikke trafo
- Prehistorische 4.7mF elco's
- Een shitload aan WIMA condensatoren
- Een hoop dubbele omschakel relais (denk ik, de blauwe doosjes)
- Printkroonsteentjes die je los en vast kunt stekkeren in hun voetje
- Digitale logica
- Diodes, transistoren, etc..
Het hele apparaat heeft alleen de titel 'PTT Telecommunicatie' en 'Vox 2200'. Aan de stekker zit een kaartje 'PTT niet uittrekken'. Ik heb werkelijk geen idee waar het ooit toe gediend heeft.
Gewoon een kleine analoge bedrijfs-centrale.
Max: 3 netlijnen en 9 toestellen en ca 20 jaar oud.
Golden Member
Ik kwam terug van vakantie en toen lag er een pakketje van Gerard, een lid van het NL forum over ouder radio's. Een kadotje voor bij mijn meetapparatuur verzameling.
Voor meer details hier
Golden Member
Doe ik ook mee.
Ik heb van mijn tante een weller mini gekregen(lag toch te stoffen in de la), En een radio, die nu in een zakje past(2x 40 watt, gedesoldeerd).
Dit topic is gesloten