Hoi allemaal
Ik heb sinds kort een philips eindversterker toegevoegd aan mijn audio systeem... deze heeft als nare bijwerking dat er constat een bromtoon op de boxen te horen is zelfs als er geen signaal aangeboden word. Deze toon word niet harder of zachter bij volume verandering en is dus vooral storend als er een niet al te sterk ingang signaal (laag volume) aangeboden word.
Hou zou ik dit kunnen verhelpen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hoe oud? Bij dingen van 20 jaar of ouder willen de (voedings)elco's nog wel eens gaar zijn. Ook is een slecht massacontact een regelmatige boosdoener.
Doorsolderen, en als dat niet helpt elco's vervangen te beginnen met de voedingselco's.
Als het een nieuwe is en je weet zeker dat ie in orde is, dan kan het een aardlus zijn. Zorg dan dat in de hele set geen of maar één apparaat geaard is. Let ook op 'per ongeluk' aarden via een aangesloten computer, of TV aan de CAI.
Ik gebruik afgescherme draden en de eindversterker staat op een glasplaat. aangezien dat niet geleid lijkt me niet dat dat gebeurt. de toon is rond de 300/400 hz schat ik. dus het is geen storing door de 50hz netvoeding?
Het geheel is +- 5 jaar oud...
100hz zou wel kunnen ja...
in ieder geval niet een 50hz bromtoon het zit wel wat hoger.
en zonder ingangssignaal(alles losgekoppeld) is die brom er ook maar iets minder
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."