eagle micro switches ?

trix

Golden Member

weet iemand wellicht of er in de bibliotheek van eagle ook microswitches staan, krijg ze niet gevonden.
zou het zo kunnen zijn dat ze er niet in staan omdat dit een component is wat niet op een PCB zit gemonteerd ???

alvast mijn dank

eigenwijs = ook wijs
GJ_

Moderator

Waarom zit een microswitch niet op een pcb?

http://www.allproducts.com/ee/switronic/micro_switch.jpg

maar in eagle heb ik ze iig ook nooit zien staan. Zelf even een paar fikse eilandjes voor neerzetten he?

switch-omron heeft de liggende en de staande versies.

Blijkbaar denk ik aan wat anders bij 'microswitch'

[Bericht gewijzigd door Neen op zaterdag 25 juli 2009 20:18:37 (34%)

Henry S.

Moderator

Op 25 juli 2009 20:15:10 schreef trix:
weet iemand wellicht of er in de bibliotheek van eagle ook microswitches staan, krijg ze niet gevonden.
zou het zo kunnen zijn dat ze er niet in staan omdat dit een component is wat niet op een PCB zit gemonteerd ???

voor het schemasymbool maakt dat niets uit.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
trix

Golden Member

ja GJ dit is er wel een voor PCB montage (goed gevonden :)), maar die zijn niet erg gangbaar.

@neen, de micro switch die ik bedoel zijn zoals bij GJ op de foto maar dan met een rolletje op het eind van het metalen lipje.

probleem is dat ik alleen een schema wil tekenen van een project waar deze worden gebruikt. nu kies ik iets wat schematisch het meeste er op lijkt, maar dan krijg ik er type aanduidingen bij die niet kloppen en niet te verwijderen zijn (in mijn geval TL36PO).

eigenwijs = ook wijs
Henry S.

Moderator

Op 26 juli 2009 20:05:39 schreef trix:
nu kies ik iets wat schematisch het meeste er op lijkt, maar dan krijg ik er type aanduidingen bij die niet kloppen en niet te verwijderen zijn (in mijn geval TL36PO).

Hoezo, is schematisch niet meer dan een wisselschakelaar.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
trix

Golden Member

ja dat klop inderdaad (electrisch gezien dan, mech. gezien zou je de manier van bedienen ook moeten tekenen), naar ik krijg die code (TL36PO) niet weg, dat is irritant want die hoort daar niet.

soms heb ik het gevoel dat ik de enigste ben die op dit soort problemen stuit :)

uiteraard dank voor alle reacties.

eigenwijs = ook wijs

Toch eens meer met eagle gaan stoeien dan!

Als je het bewuste onderdeel "Smashed" dan kun je de tekst verplaatsen, draaien of verwijderen.

suc6 Ferry...

Ferry.......
trix

Golden Member

dat ga ik eens proberen,
bedankt ferry

eigenwijs = ook wijs