Hallo
onlangs nieuwe auto gekocht
maar jammer genoeg heeft de standaard radio geen line 'in' aansluiting. Wat ze wel heeft is een usb aansluiting waar je een mp3 speler aansluit en waar je dan via de bediening aan het stuur de liedjes van op het geheugen van je spelertje kan laten afspelen.
Nu is de vraag kan ik hiervoor iets maken om die usb poort als ingang te gebruiken???
Alvast bedankt greetz bensh
Die usb-poort is tog al een ingang? Die leest de gegevens van je mp3 of usb-stick.
Als je bedoeld om er een echte line in van te maken dan gaat dat volgens mij heel lastig worden.
ben geen allesweter van electronica, maar is je usb player is een soort opslagschijf, als je nu iets kan maken waar je audio wordt op geschreven en dan direct wordt uitgelezen via usb naar je radio.
Met andere woorden plug bv mijn ps minijack er in en dan via die usb poort in de wagen krijg ik de muziek van men pc op de autoradio
greetz bensh
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (29%)]
Op 31 juli 2009 19:36:30 schreef Jeroen06:
gebruik een fm-transmitter
heb dat in men vorige auto gedaan en moet zeggen was er niet echt content mee, had dan zo een fm transmitter van conrad gebruikt en werkte niet omdat de antenne buiten stond en continu storing.
Op 31 juli 2009 18:48:18 schreef T-baev:
Die usb-poort is tog al een ingang?
tog?
Toch te lui om iets met ch te typen?
Op 31 juli 2009 19:36:30 schreef Jeroen06:
gebruik een fm-transmitter
Neem een aanhanger met een dweilorkest mee....
Dat vraagt de TS toch niet?
Sommige transmitters hebben een line-in, maar het geluid wat uiteindelijk door de speakers komt is bagger.
[ontopic]
Op 31 juli 2009 18:52:48 schreef uncle bensh:
Met andere woorden plug bv mijn ps minijack er in en dan via die usb poort in de wagen krijg ik de muziek van men pc op de autoradio
Wat moet je met een pc in de auto?
Je wilt dus het analoge signaal vanuit de mini-jack omzetten naar digitaal via een adaptertje dat in je usb-poort van je autoradio past.
Op 1 augustus 2009 14:37:38 schreef Periang:
[...]
tog?
Toch te lui om iets met ch te typen?
Sorry hoor, heeft een fout iets met luiheid te maken? Die fout maak ik wel meer.
Op 1 augustus 2009 15:16:21 schreef T-baev:
Die fout maak ik wel meer.
SMS cultuur, snel aangeleerd...
Op 31 juli 2009 18:46:18 schreef uncle bensh:
maar jammer genoeg heeft de standaard radio geen line 'in' aansluiting. Wat ze wel heeft is een usb aansluiting waar je een mp3 speler aansluit en waar je dan via de bediening aan het stuur de liedjes van op het geheugen van je spelertje kan laten afspelen.
Kijk eens in de manual, het lijkt me stug dat de radio niet een USB stick kan lezen en de data kan afspelen (als het audio files zijn).
Op 31 juli 2009 18:48:18 schreef T-baev:
Die usb-poort is tog al een ingang? Die leest de gegevens van je mp3 of usb-stick.
Bi-directioneel!
Als je bedoeld om er een echte line in van te maken dan gaat dat volgens mij heel lastig worden.
Klopt, de USB verbinding is puur digitaal.
Misschien zit er ergens achter 2 van die tulpstekker aansluiting? en btw waar heb je het eigenlijk voor nodig als ik vragen mag?
Op 1 augustus 2009 16:26:56 schreef jason246:
en btw waar heb je het eigenlijk voor nodig als ik vragen mag?
Startpost gelezen?
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Op 31 juli 2009 18:46:18 schreef uncle bensh:
/knip
maar jammer genoeg heeft de standaard radio geen line 'in' aansluiting. Wat ze wel heeft is een usb aansluiting waar je een mp3 speler aansluit en waar je dan via de bediening aan het stuur de liedjes van op het geheugen van je spelertje kan laten afspelen.Nu is de vraag kan ik hiervoor iets maken om die usb poort als ingang te gebruiken???
het misbruiken van de audio ingangen zal je niet lukken dat ding zal de audiostream moeten vertalen naar een audiobestand.
en tegelijkertijd het bestand weer terug moeten doorsturen over de usb layer.
dat kan als je snel genoeg weg kan schrijven en snel genoeg kan versturen over de usblayer en genoeg kan bufferen.
ik vrees dat dit echter niet zal lukken.
er zijn wel line-in-->usb converters maar die zal je radio wel niet lusten.
timmie
praxis B.V.
Afdeling: audio/video
Leverancier: Elro/Roos
Prijs: 24,95(prijswijzigingen voorbehouden)
zit in blauwe verpakkingen(staat geloof ik silverline op) het ding is niet veel groter dan je gemiddelde usbstick in ieder geval wit ding.
Op 1 augustus 2009 14:37:38 schreef Periang:
Wat moet je met een pc in de auto?Je wilt dus het analoge signaal vanuit de mini-jack omzetten naar digitaal via een adaptertje dat in je usb-poort van je autoradio past.
ja idd dat wil ik bekomen
Op 1 augustus 2009 22:25:00 schreef timmie:
praxis B.V.
Afdeling: audio/video
Leverancier: Elro/Roos
Prijs: 24,95(prijswijzigingen voorbehouden)zit in blauwe verpakkingen(staat geloof ik silverline op) het ding is niet veel groter dan je gemiddelde usbstick in ieder geval wit ding.
ik zal eens googlen, btw, kan da zijn dat jij in men msn zit???
ps is dat bij conrad???
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]
timmie
Op 1 augustus 2009 22:25:34 schreef uncle bensh:
ps is dat bij conrad???
Er staat Praxis
Lees http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/992435#992435 nog eens, waarom zou de fabrikant je anders een USB poort geven?
En denk even om het postgedrag, ABN en zonder dubbelposts of megaquotes.
Op 1 augustus 2009 23:40:11 schreef Periang:
Ik meen dat men in Belgenland geen Praxis kennen
voila, bij deze komt het uit, tis ook zo
Op 1 augustus 2009 23:26:49 schreef Henry S.:
En denk even om het postgedrag, ABN en zonder dubbelposts of megaquotes.
mijn excuses, soms loopt alles wel een beetje uit de hand hier
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (16%)]
Op 1 augustus 2009 17:41:43 schreef Henry S.:
[...]
Startpost gelezen?
ja die heb ik gelezen maar daar staat niet in waarom hij line in wil en geen usb. Usb lijkt mij persoonlijker handiger omdat dat 1 je batterij van je mp3 niet leeg gaat (als je mp3 gebruikt) 2 je kan ook een usb stick gebruiken (bij line in met het iets zijn met een koptelefoon aansluiting ofzo) 3 je kan de liedjes met je de knopjes aan je stuur zoeken, anders moet je dat met het apparatje wat in je line in zit doen.
leip11
hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht
@jason,
ik snap best waarom hij line in wil. ik zet met het probleem met mijn mp3 speler dat het een creative zen is van 60gb en die slikt mijn usb poort van de radio niet. dus daarom gebruik ik die met line in. ik zeg er wel bij dat ik niet tevreden over het geluid ben maar anders gaat het niet echt.
timo
Is het probleem ook niet opgelost als je een externe harde schijf aan de USB poort hangt?
dan kun je ook al je muziek afspelen.
Of ziet de radio maar een beperkte grootte?
leip11
hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht
meestal ziet de radio maar beperkte grote. en als hij hem helemaal kan lezen dan duurt dat uren. als je dus een hardeschijf wil gebruiken. kan je het best kiezen voor een pico pc met daar een 2.5inch drive bij. zoals hier
pc in auto
en hier
pc in auto 2
Op 2 augustus 2009 11:29:29 schreef uncle bensh:
mijn excuses, soms loopt alles wel een beetje uit de hand hier
Waarom doe je het dan weer?
En waarom ga je niet op m'n tip in, of die nog niet gelezen?
Wat wil je met die line-in? Die stick kan je rechtstreeks afspelen, zie de handleiding.
Op 2 augustus 2009 11:35:18 schreef jason246:
ja die heb ik gelezen maar daar staat niet in waarom hij line in wil en geen usb.
tja, hij nog steeds niet duidelijk...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]