Hallo,

Op een rommelmarkt heb ik een paar ongebruikte AD9057 C-kern trafootjes gekocht, ik neem aan dat het een model van Philips is.
Omdat de AD9058 een bekend Philips C-kern balans uitgangstrafootje is, voor ECL82 Push-pull en dit trafootje dezelfde uiterlijke kenmerken heeft (maar kleiner). Dacht ik dat dit AD9057 trafootje misschien is gemaakt voor ECL82 Single Ended?
Op internet vind ik echter niets over het model AD9057. Misschien dat iemand op dit forum mij aan de gegevens van dit model kan helpen?

Vriendelijke groeten,

Kees.

Van de AD9057 heb ik ook geen specificaties. Mijn Philips datasheets springen van de AD9056 naar de AD9058. Nu heb ik maar documentatie tot en met 1963.

Vanaf de AD9049 t/m AD9056 zijn het transistor driver en uitgangstrafo's. Deze zijn inderdaad kleiner in afmetingen dan de AD9058.
De oneven typenrs zijn drivers met de afmetingen ca. 41mm x 37mm en 33mm hoog.
De even typenrs zijn (transistor) uitgangstrafo's afmetingen ca. 48mm x 42mm en 37mm hoog.

[edit]typo

De oneven typenrs zijn drivers met de afmetingen ca. 41mm x 37mm en 33m hoog.

Daar heb je dan wel een behoorlijke behuizing voor nodig!
Minimaal 12 etages.>:)

Groetjes Hans.

AD9057 is voor enkelvoudige eindtrap (1x) ECL86 primair 7000 ohm secundair 3-5

je vraagt om gegevens,zijn dat ook de aansluitgegevens ?

Hallo,

Uit de reacties heb ik begrepen dat deze AD9057 trafootjes zijn ontworpen voor een (enkele) ECL86. Heel graag zou ik ook de juiste aansluitingen willen weten. Want hoewel ik aan de dikte van de draden wel kan afleiden wat de primaire en secundaire zijn, weet ik nu nog niet de officiële aansluitingen (volgens ontwerp).
Dus als je de aansluitgegevens hebt, zou ik die heel graag willen weten!

Mvg.,

Kees.

De aansluitgegevens heb ik voor je, alleen lukt het me
niet om het schema en de tekening hoe je de trafo moet aansluiten in deze kolom te krijgen
Vanavond zal ik nog een poging wagen

Hallo TV-GD,
Als het niet lukt om het schema in de kolom te krijgen, kan het misschien ook schriftelijk?

Indien ik van bovenaf naar het trafootje kijk, en het trafootje zo draai dat de aansluitingen van de dunne draden (primaire) links zitten en de aansluitingen van de dikkere draden (secundaire) rechts zitten.

Dan zie ik dat bij de aansluitingen links (primaire) linksboven een aansluiting zit, vervolgens een uitsparing en dan nog twee aansluitingen, en weer een uitsparing (wel een gat in het pertinax, maar geen aansluiting).
Als ik aan de primaire zijde links boven '1' noem, en de uitsparing '2' en de volgende aansluitingen '3' en '4'.
Zit de voedingsspanning dan op '1' of op '4'?

Rechts aan de secundaire zijde zitten drie stuks aansluitingen, zit de nul onder of boven? (de twee andere zijn dan resp. de 3 Ohm en 5 Ohm aansluitingen).

Met vriendelijke groeten,
Kees.

Op 4 augustus 2009 19:01:27 schreef TV-GD:
De aansluitgegevens heb ik voor je, alleen lukt het me
niet om het schema en de tekening hoe je de trafo moet aansluiten in deze kolom te krijgen
Vanavond zal ik nog een poging wagen

Eerst schema en aansluitgegevens ergens uploaden, bijv. het upload archief.
Vervolgens de url in je post plakken.

Ben ook we geïnteresseerd in de gegevens van deze trafo.
In mijn Philips trafo documentatie komt ie nl. niet voor.

Het is me wel gelukt in het upload archief te komen maar
helaas lukt het me niet vanuit het upload archief naar dit venster te komen kan eimand zonder al te veel technische termen mij hiermee kunnen helpen.

Voila:

schema

Edit: hoe dat werkt kun je hier lezen.

[Bericht gewijzigd door morc op (36%)]

Hier dan de aansluitgegevens
Alleen is het orgineel veel scherper hoe kan dat?

http://www.uploadarchief.net/files/download/v30m.jpg

[Bericht gewijzigd door TV-GD op (21%)]

Hallo TV-GD,

Alvast bedankt voor de moeite die je hebt gedaan.
Helaas kan ik op de tekening van het aansluitschema nog niet zien welke aansluitingen voor de voedingspanning en welke voor de anode van de buis zijn en welke voor de massa en fase van de luidspreker.
(Voor mijn ogen is de scan v/d tekening te onduidelijk.)

Misschien kan iemand nog een suggestie doen, hoe dit scherper te krijgen is?

Mvg.,

Kees.

De scan is heel duidelijk er gaat allen iets mis bij het upload archief maar hoe ,laat maar

Als de foto's te groot zijn, en je verkleint ze, doe dat dan altijd 'netjes'. Bijv. /2 of /4. (3000 wordt dan bijv 1500 of 750)
Dit voorkomt een hoop onnodige interpolatie van pixels, wat de afbeelding niet ten goede komt...