Soort kleine bierkrat radio, past dit op elkaar?

Hallo allemaal,

Ik wil graag een klein koffertje maken met 1 of 2 speakers een versterkertje en een kleine accu. Zodat ik altijd overal geluid mee kan nemen.(bierkrat radio maar dan in het klein)

Ik zat zelf te denken aan:
pioneer speakers 25 watt RMS/120 watt max
http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?grp_id=5&sub_id=20&cu…
Versterker 2X 25 watt RMS/160 watt max
http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?grp_id=4&sub_id=281&c…
En dan een 12 volt 7Ah accu

Zou dit allemaal op elkaar passen, en komt er een redelijk geluid uit? het hoefd niet super hard, als je tijdens het praten ofzo maar een leuk achtergrond muziekje hebt. (telefoon boxjes gaan daar weer net wat te zacht voor en geven slecht geluid)
Kan ik op de versterker gewoon 1 speaker aan sluiten en het andere kanaal leeg laten?
Hoelang zou die accu meegaan?
accu = 12*7 = 94 watt
speaker 25watt rms
94/25 = bijna 4 uur? of is dat een verkeerde berekening?
En kan ik alles heel dicht op elkaar in een afgesloten ruimte(zelfgemaakte koffer) stoppen? of raakt dit snel overhit?

Alvast bedankt voor het lezen/reactie.

Mvg, Deick Andree

Als het alleen voor achtergrondmuziek is, zou ik voor hooguit 5w gaan. Scheelt heel erg in verbruik en warmte.
Ik heb wel eens de velleman M2637 gebruikt. Het IC heeft thermische beveiliging en daar heb ik 'm ook regelmatig ingeholpen omdat ik er geen koellichaam op had - ik zou het IC op de korf van de speaker monteren als koeling als je 'm in een afgesloten ruimte gebruikt. Let dan wel op de isolatie en de stevigheid van het geheel.
Een 7AH accu is overkill voor dat velleman versterkertje, ik zou 8 stuks oplaadbare Ni-MH accu's halen bij de Aldi. Dat is goedkoper en veel lichter. Verder kan je die dingen sneller en makkelijker laden.
Het versterkertje gebruikte met dynamische muziek op vollast, met een trage analoge multimeter gemeten bij een volt of 10 accuspanning, 250mA wat goed is voor een uur of 8 spelen op overlastveroorzakend niveau.
Met dat versterkerkitje (of de module als je niet van solderen houdt) en een computerspeakertje haalde ik genoeg volume om bijvoorbeeld een heel bushokje van meer dan achtergrondmuziek te voorzien!
Beide kanalen op 1 versterkertje via 2 10k weerstandjes voor mono geluid.

Als speaker raad ik dit gerenommeerde dingetje aan: http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=2982
Neem wel de 4 ohms versie, anders heb je zo weinig vermogen bij lage spanningen.
Goedkoop, maar wordt ook veel toegepast in hifi systemen en meer geschikt voor kleine kastjes dan die autospeaker.
Ik raad een klein basreflexkastje aan, wel goed berekenen - zie de winISD tutorial op www.zelfbouwaudio.nl
Die tweeweg systeempjes voor in de auto hebben vaak een gigantisch vervelend slissend hoog en een compleet gebrek aan middentonen, zo'n FRS8 dingetje lijkt me prettiger kwa klank.

Voor stereo neem je twee speakertjes en twee versterkertjes - je hebt dan ook meer herrie, maar dat heb je niet echt nodig.

Gebruik verder even de searchfunctie hier voor meer ideeen.

via mpl een draagbare radio kopen?
Die heb je voor een knaak en een bos wortels