mag het oude uiterlijk terug?

Op 11 augustus 2009 23:57:49 schreef RES:
Op een PC met MSIE6 zie je dit probleempje alleen.

IE6 moet *DOOOD*. Want ontzettend beroerde browser, z'n eigen standaard, *zelfs* niet meer ondersteund door m$, etc. Enige probleem is dat veel citrix-omgevingen nog niet zo ver zijn. Wel, duh. Moet je maar niet CO'en onder werktijd. :*

Zo.

[Bericht gewijzigd door alex278 op woensdag 12 augustus 2009 00:15:40 (38%)

Moet je voor de gein eens een oud topic van jezelf terug halen.
Dan maak je echt een cultuurschok mee! :)

Je kunt je spontaan niet meer herinneren dat je het ooit hebt getyped! :D

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Tidak Ada

Golden Member

Heb geen probleem met IE6, Wel met hoger (Wordt m'n systeem traaaaaaaag)
Werk met Win2k en heb een gewone CRT monitor (2 19" Lacie bakken). Moet voorlopig die gekke LCD's niet: te weinig licht, te weinig contrast, te weinig kleurnuance. Allen met de hele dure ad. Eur. 2k zou het kunnen, maar is me te duur.
Werk veel met grafisch kleuren werk.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Het is helaas erg traag geworden allemaal. Hinderlijk traag mag ik wel zeggen. Het duurt 23 seconden om voordat na klikken op "preview" de hele pagina weer geladen is en ik weer verder kan gaan. Nu heb ik niet het nieuwste van het nieuwste, maar toch... :-(

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V

Op 12 augustus 2009 00:24:40 schreef Tidak Ada:
Heb geen probleem met IE6, Wel met hoger (Wordt m'n systeem traaaaaaaag)

Probeer Chrome eens. Firefox 3.6alpha1 is ook aardig rap.

Op 12 augustus 2009 00:25:14 schreef Roetzen:
Het is helaas erg traag geworden allemaal. Hinderlijk traag mag ik wel zeggen. Het duurt 23 seconden om voordat na klikken op "preview" de hele pagina weer geladen is en ik weer verder kan gaan. Nu heb ik niet het nieuwste van het nieuwste, maar toch... :-(

waarom zou de site vertraagd zijn?
misschien gwn nu omdat iedereen de nieuwe layout wil bekijken of zo...

ik vind niet dat hij trager werkt hoor
(gebruik firefox onder osx)

(wat ik wel juist bemerk is dat je geen tab kan klikken om automatisch naar 'posten' te gaan, ging vroeger wel, hij gaat gelijk direct over in de adres balk)

fred101

Golden Member

Chucky, niet alleen de achterwand. De t-shirts ook. Dat worden nu collector items (of in mijn geval anode items dan)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 12 augustus 2009 00:25:14 schreef Roetzen:
Het is helaas erg traag geworden allemaal. Hinderlijk traag mag ik wel zeggen. Het duurt 23 seconden om voordat na klikken op "preview" de hele pagina weer geladen is en ik weer verder kan gaan. Nu heb ik niet het nieuwste van het nieuwste, maar toch... :-(

Waar heb je het over? Deze reply pagina is 43.87KByte groot, de *click-to-first-byte* tijd was 0.451s en de totale tijd tot de laatste byte (dat is INCLUSIEF alle plaatjes) is 0.916s.

Vergelijk dat eens met de vorige site, waarbij je eerder sprak over een (totale tijd) van 4seconden!

Nu, moet ik wel toegeven, is de grootste boosdoener van het laden van de site de externe images (vooral uploadarchief is <traag>)

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
free_electron

Silicon Member

kunnen we nu eindelijk eens een inputvenster krijgen wat automatich op schermbreedte komt ?

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 12 augustus 2009 00:36:19 schreef Daan Timmer:
[...]
Nu, moet ik wel toegeven, is de grootste boosdoener van het laden van de site de externe images (vooral uploadarchief is <traag>)

Misschien word het dan tijd dat CO een eigen foto/plaatjes upload zone en galerij krijgt, zou wel tof/handig zijn :)

Ondanks de nieuwe lay-out. Vind ik de site niks vertraagd T.O.V. de vorige.

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Ziet er mooi uit, maar wel een beetje bleekjes.
Geeft mij meer moeite met het lezen, het zwart is geen zwart meer en de kleuren zijn te bleek en bijv. foute kleurkeuzes worden vaak onderschat, donker rood in een zwarte achtergrond of lichtgroen of lichtgeel in een lichtblauw of wit vlak maken de leesbaarheid minder prettig en zien er vaak niet uit. (waar zijn de echte oude grafici gebleven?)

Helderheid en contrast van mijn monitor wat bijgesteld zodat het nog enigszins rustiger kijkt, maar die grijze kleine lettertjes onder de posts zijn een regelrechte ramp!

Tja, niet iedereen heeft een professionele monitor en daar zou bij de opzet toch wel wat meer rekening mee gehouden dienen te worden.
Mis ook wel de ledjes, was wel handig en gaven een bij CO passende indicatie; ook een slotje was duidelijker aangegeven.!

Handig is ook de verbetering in de gebruikersstatus, beter in een oogopslag te overzien.
De algehele opzet ziet er goed uit, maar mis toch ook die licht grijze achtergrondkleur in het forum waardoor het makkelijker leest en rustiger is voor de ogen.

De Circuits Online logo vind ik heel goed gedaan, mooi werk, en geeft duidelijk aan waarvoor dit forum bedoeld is.(aan de rechterzijde misschen een afbeelding van een ontplofte voeding tussen Shock en Media?
Sorry, flauw geintje hoor, zullen ze niet leuk vinden Mea Culpa etc, zal het late tijdstip zijn, wordt ik wat melig!)

Veel succes met het nieuwe gezicht van CO.
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
maartenbakker

Golden Member

Nieuw probleempje: de lijst van actieve topics ververst zich te enthousiast. Als ik thuiskom en de lijst doorloop dan staat de volgorde halverwege alweer anders. Da's geen werken!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Je kunt ook op sectie sorteren. Dan blijven ze in een standaard volgorde..
Als je dat bedoelde..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

buiten een paar min puntjes niks dan lof.

Wit is ook maar wit ... :p
het wit doet alles zo aggresief over komen bij mij, kan ook aan mij liggen
En mogen de LEDjes terug?

JoWi

Special Member

Momenteel maak je gebruik van een beelschermresolutie die kleiner is dan 1024 x 768 pixels. Circuits Online is geoptimaliseerd voor schermresoluties van minimaal 1024 x 768. Op kleinereschermen is het mogelijk om de rechterbalk van de website weg te laten en de inhoud daarvan linksin de balk te plaatsen.

Nee hoor, mijn horizontale resolutie is 1152 pixels. Maar ik moet de FF Zoom optie gebruiken om het enigzins comfortabel te kunnen zien. En soms zie ik dan dingetjes over elkaar verschijnen, de layout gaat dan niet altijd goed.

Ben ik de enige met hier slechte ogen? (Ik gebruik ook altijd een loep om IC nummers te kunnen lezen, de jaren beginnen te tellen)
De "look" mag er dan cool uitzien, mnar ik vindt het een stuk slechter leesbaar dan de oude layout. Of het aan de gebruikte fonts, kleurstelling of wat dan ook ligt, voor mij is het geen verbetering.

Ignorance is bliss
fzwart

Golden Member

Ik heb hetzelfde. Ligt volgens mij voornamelijk aan het gebruikte font waardoor alle karakters nogal tegen elkaar aan liggen.
Ook de achtergrond is vrij fel, een iets donkere grijstint zou welkom zijn.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Beste Modjes,

Gisteravond tot de verschrikkelijke ontdekking gekomen dat ik niet meer kan CO'en op mijn nokia E51 ?!
De rechter kolom staat helemaal in het midden :(
Ik kan dus ook niet aan de instelling om die kolom weg te laten...
Is hier misschien een workaround voor ?

grts,

edit: de onderlijning in het forum overzicht is inverse gemaakt ! veel beter zo
(of ligt dit misschien aan safari(thuis) - firefox(at work) ?

[Bericht gewijzigd door Mr. Digital op woensdag 12 augustus 2009 08:50:25 (20%)

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

Het vernieuwen is een trend. Men is ontevreden, dat geldt voor veel forums, computers, auto's, kortom de hele mikmak. Gisteren kocht ik een tweede hands palmtop, een Psion 5mx. Het is zo'n beetje de enige multitasking palmtop met een programmeertaal aan boord. De verkoper deed het ding met een dubbel gevoel van de hand. Het hoogste bod was € 55.-. Ik heb er de gevraagde € 75.- voor gegeven, meer had ik ook gedaan.

ER ZIJN GEEN PALMTOPS MEER ALS DE PSION 5MX!

Ik heb ook een Pam TX en een HP-Compaq, als de akku's kapot gaan kun je het ding weggooien. In de Psion gaan 2 doodgewone penlite's met een capaciteit van inmiddels 2700 mAh.

Maar het ding heeft geen camera, geen GPS, is groot, kortom is niet gelikt. Het oude forum was ook niet gelikt, de sensatie moest je zelf maken en dat kunnen steeds minder mensen. Men is kapot geamuseerd.

Een ander voorbeeld:

Binnenkort beginnen hier in het dorp 3 dagen waarin kinderen van pallets een compleet dorp in elkaar spijkeren. Bijna was het niet door gegaan. Te weinig vrijwilligers! In mijn ronseltocht vroeg ik een buurvrouw: "Ik kan helemaal niks" was het antwoord. "Kun je ook geen limonade schenken? Kinderkoppies schminken, boterhammen smeren?

Het "dorp" gaat gelukkig wel door, maar dit geeft aan dat men zichzelf niet meer kan amuseren.

Het forum van "Eenvandaag", waar ik ook aktief was, onderging ook een facelift. Je computer is nu continue bezig met andere (misschien wel smerige) zaken. Gevolg, de belangstelling loopt terug.

Waarom kreeg ik een email waarin de aankondiging van vernieuwing? Het is toch "mooi"? "Van een mooi bord kun je niet eten" zei m'n moeder vaak. Ik ben ook aktief op een Duits forum, daar krijg je geen tegenvragen op een vraag, maar gewoon antwoord.

Ed

Over smaak valt niet te twisten. En met zoveel gebruikers krijg je net zoveel verschillende meningen. Nee, ik vind het logo ook niks, het is nu al 2008, maar ik kan er prima mee leven. En de opbouw met overal stippellijntjes EN gradients gaat mij ook wat ver. Maar ook daar kan ik prima mee leven.

Het enige waar ik ECHT mee zit, is dat m'n ogen na het doorwerken van puur en alleen dit topic al zo moe zijn dat ik de rest maar oversla voor vandaag. De combinatie van het lastig te lezen font (smal en dicht op elkaar staande letters) en de overgangen tussen posts met gradients, maakt het een rommelig en vermoeiend geheel. Bij de eerste post in dit topic dacht ik nog: he jongens, zeur niet zo, je went er wel aan! Bij de laatste post op pagina 8 dacht ik: ja, hier moet ik ook even wat over kwijt.

Nogmaals: de opmaak, het zwart, het logo, geen ledjes, etc. wen ik wel aan hoor. Maar ik vind het essentieel dat het forum rustig en goed leesbaar is!

If you want to succeed, double your failure rate.
DE OLDE

Overleden

Gisteren keek ik er heel raar tegen aan en vond maar matig, maar ach na een dag lijkt het al beter. Ik denk voor echte conclusies dat je na een maand gebruik het weer moet bekijken. :)

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Dit ziet er strak uit en hoezo het oude terug, helemaal niet.

Vorige week zat bij het inloggen dacht ik nog "Dat CO ziet er toch wat gedateerd uit". En zie hier de het resultaat van mijn gedachte.

Goed gedaan jongens!!

fred101

Golden Member

Snelheid verschil heb ik niet gemerkt net als altijd soms (meestal na 24:00) heel traag meestal snel.

Lettertype hier op firefox/ubuntu prima. De lichtgrijze lettertjes zijn wel zoeken zonder bril zie ik ze bijna niet meer.

Maar ik moet zeggen dat ik ook het idee heb dat het wit van mij iets minder wit mag. Ik denk dat dat minder vermoeiend is maar het oude was toch ook wit (ben ik nu al vergeten, stom he)

Wat ik wel mis, in het oude ook, is herhaling van de knoppenbalk "forum >> xxxx" onder de bladzijde. Bij lange topics hoef je dan aan het einde niet weer terug omhoog te scrollen. Dat zou wel relaxed zijn.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Minder wit is ook een heel stuk energie vriendelijk!
Naja, alleen bij CRT monitoren dan, maar moet ook weer niet te nauw kijken :)

Fading bij de ondertitels zijn inderdaad vervelend. Grijs op grijs is slecht leesbaar. En de fading zie ik op mijn (slechte?) laptop scherm niet eens..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)
GJ_

Moderator

Op 12 augustus 2009 00:35:56 schreef fred101:..De t-shirts ook. Dat worden nu collector items...

Ze zijn er nog :-)
Voor iedereen die de herrinering aan het oude CO levend wil houden.

Tidak Ada

Golden Member

Op 12 augustus 2009 00:27:58 schreef alex278:
[...] Probeer Chrome eens. Firefox 3.6alpha1 is ook aardig rap.

Lukt dat ook met een P-II-400??? (mijn internet systeem)
Het andere systeem gebruik ik uitsluitend voor grafisch werk en moet zo minmogelijk aanhet net hangen.

Veranderingen vallen het meest op direct na de 'wende'.
In die zijn zijn de opmerkingen over de veranderingen waardevol.
Natuurlijk 'went' een en ander: slapen op een houten vloer went ook, maar als je dan weer terug op je eigen Auping komt te liggen merk je pas weer wat je gemist hebt. Zo ook lezen onder te hoog contrast en overduidelijke balken in het beeld.
Wat gewenning wordt genoemd, zou ik liever aanduiden 'met adaptatie'.
Zoiets als beter gaan zien in het donker door allerlei fysiologische aanpassingen. Maar de uiterste marges blijven intact. Daarom kun je bijvoorbeeld met veel licht scherper zien (klein 'diafragma') ondanks een ongecorrigeerde ooglensafwijking. Scherp zien bij gemiddelde lichtsterkte is echter de meest wenselijke situatie; de correctiemogelijkheid blijft dan optimaal.

Ik ondersteun Mac Duff's opmerking: "waar zijn de echte oude grafici gebleven?" ten volle!!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 12 augustus 2009 10:52:59 (58%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;