Natuurlijk,

Net met het vakantievertrek voor de deur doet mijn autoradio het niet meer.
Ik ontvang niets meer op de fm band (heeft alleen fm trouwens).
SD sleuf en cd speler doen het nog wel.
Op geen enkele frequentie komt er wat uit.

Ik heb voor alle zekerheid de radio eruit gehaald om te kijken of de antenne er nog wel goed aan zat. Deze zat nog zoals ik ze er op dag 1 heb ingeplugd.

Als test (geen idee of dit eigenlijk wel lukt) heb ik even een stuk koperdraad genomen en dat in de antenne ingang geduwd om te zien of er dan wat uitkwam. Ik dacht dat ik dan mischien wel een of andere lokale zender zou kunnen ontvangen.

Helaas ook niks.
Radio voor de schroot?
Iemand een idee wat er in de radio zelf uit te meten is?
Het is ééntje van het merk roadstar :D

Bedankt,

roadstar is supertech en rommel ,maar kan nog te redden zijn .als er een los frontje op zit , kun je vaak onder het frontje een resetknopje indrukken , en kan zijn dat hij dan weer werkt , anders even de stekkers uit de radio en terug anders kans dat er een knopje instaat wat niet moet , met de ontvangststerke of zo .

Ik heb de ISO stekker achteraan 1 minuut losgehaald.
Terug aangesloten, alle geheugens terug leeg maar nog steeds hetzelfde.

De radio heeft nu toch (nog maar) 3 jaar dienstgedaan.
Zo plots bij onze vorige vakantie (3 weken terug) plots in duitsland geen ontvangst meer. Niks file info meer, geen muziek !
Ergerlijk is dat.

Kan hevige bliksem hiermee te maken hebben of is dit uitgesloten?

Zou er overigens wat ontvangst moeten uitkomen als ik een koperdraad in de antenne ingang stop of werkt dat niet?

Bedankt,

het zou kunnen dat de tuner erin stuk is gegaan daardoor , en een draad erin zou al zat zenders moeten geven . een 3 jaar bij een dagelijks gebruik is tegenwoordig normaal kwa levensduur , en zeker voor dat merk . pa had er een van 18 jaar oud en toen gingen de lampjes stuk ( na een 5 auto's ), en wou hij wel een nieuwe .was een philips , de eerste met lcd erin .

je zou het kunnen hebben dat er een los contact inzit en dat solderen zat is, ook kan het frontje dat veroorzaken als de contacten vuil zijn achterop .

Aha, kan het front veroorzaken dat er geen zenders ontvangen worden? Dat zou te makkelijk zijn.

Best is hem dan toch maar even open te maken en kijken of er wat te zien is.

Nog even en dan is er wss een nieuwe wagen. Reken maar dat ik deze keer een standaard ingebouwde radio neem van de fabrikant himself.

Bedankt,

als het door het front komt , zouden de contacten achterop vuil kunnen zijn . een beetje contactspray of een doekje met wasbenzine zou al zat kunnen zijn .wat ook kan je kan zo de bovenkap van de radio eraf wippen en is er dan geen losse connector te zien ?

Op 11 augustus 2009 16:04:29 schreef tuningheaven:
Radio voor de schroot?
Het is ééntje van het merk roadstar

Vraag en antwoord kun je zelfs omkeren, dan heb je je antwoord al :)

Op 11 augustus 2009 23:03:01 schreef Periang:
[...]
Vraag en antwoord kun je zelfs omkeren, dan heb je je antwoord al :)

Ik kan je idd geen ongelijk geven.

Goed,
Deze morgen stond ik ergens boven op een brug en toen kwam er in de verste verte weer wat muziek uit de radio.
wss 1 of ander lokaal station.
Het vreemde was wel dat als ik de frequentie veranderde, de ontvangst van dat station bleef.

Vreemd geval...
Dan toch de antenne stuk?

Nee. Als je hetzelfde station blijft ontvangen is er toch echt wat mis met je radio.
Het is mogelijk dat bliksem je radio heeft stukgemaakt, maar die kans is volgens mij vrij klein.

Hmm dan zullen we het ge woon maar bij het merk zelf houden zeker ?
|:-(

Laatst deze week, ging ik even door de carwash.
Ik schroef de antenne eraf.
Carwash buiten, antenne erop.

Ineens kon ik weer alle lokale zenders ontvangen, elk op hun eigen frequentie.
Half uurtje later weer niks meer (water opgedroogd?)

Vreemd...

Je weet nu wel zeker dat het aan de antenneinstallatie ligt. Als je antenne èn kabel zou vervangen, zou de fout wel weg zijn. Dat is het simpelst en zekerst.
De kwaliteit van de radio maakt dan niet uit: ook een duurdere zou het met een slechte antenne niet doen.

Je zou ook kunnen proberen te kijken of de fout in alleen de antennevoet zit. Misschien kun je dan de kabel laten zitten.

wij hebben dat probleem ook, we ontvangen slecht to niets, maar als het regent ontvangen we soms wel heel goed