Gegroet!
Ik heb 12 schakelaars, die ik wil uitlezen met de paralelle poort. Nu weet ik dat de paralelle poort maar 5 ingangen heeft. Ik wil dus kunnen zien welke schakelaar aan staat (ook meerdere tegelijk . Hoe moet ik dit doen.
ik lees de poort uit met Java.
TNx
[Bericht gewijzigd door Jeroen op ]
Op wo 17-04-2002 13:12:06 schreef 6pack:
Gegroet!Ik heb 12 schakelaars, die ik wil uitlezen met de paralelle poort. Nu weet ik dat de paralelle poort maar 5 ingangen heeft. Ik wil dus kunnen zien welke schakelaar aan staat (ook meerdere tegelijk . Hoe moet ik dit doen.
ik lees de poort uit met Java.TNx
geen idee hoe dat in java moet, k denk iets in de zin van inp zoals in veel andere talen
waarom java en niet c of basic oid?
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Ik denk dat het probleem is hoe hij 12 schakelaars in moet lezen als er maar 5 ingangen zijn.
Ik heb wel een idee, als je een encoder chip gebruikt van 4x4 dan kan je hem digitaal inladen.
Dan heb moet je wel zo'n raster maken wat ook wel in reken machines zitten.
Ik hoop dat je me begrijpt
en anders moet je een mailtje sturen naar driess94@yahoo.com
Op wo 17-04-2002 18:31:25 schreef Stefan:
Ik denk dat het probleem is hoe hij 12 schakelaars in moet lezen als er maar 5 ingangen zijn.
Ik heb wel een idee, als je een encoder chip gebruikt van 4x4 dan kan je hem digitaal inladen.
Dan heb moet je wel zo'n raster maken wat ook wel in reken machines zitten.
Ik hoop dat je me begrijpten anders moet je een mailtje sturen naar driess94@yahoo.com
Neem een 16-kanaals multiplexer en stuur de adressen aan via de uitgangen van de LPT poort, dan kan je gewoon van 0 to 15 laten tellen en weet je programma wel 1 of 0 bij wel knop hoort, zo doe ik het ook met mijn reddschakelaars wel niet via een LPT poort met toch via een input poort.
Suc6
Al eerst bedankt voor de reacties!