Ebele
Overleden
Goedemorgen mensen,
Ik heb mijn autoradio aan de praat gekregen maaar nu wil ik een tijdrelais plaatsen zodat de radio na een vooraf ingestelde tijd uit gaat. De bedoeling is dat de voeding constant aan blijft staan zodat de radio zijn instellingen niet kwijt raakt. Ik kan in verband met mijn lichamrlijke handicap niet de radio uitdrukken. Nu is de gedachte om een instelbaar tijdrelais aan te sluiten op de plus draad van de radio waardoor de plus onderbroken word, waardoor de radio uitschakeld. Als ik de autoradio aangesloten heb op de voeding dan heb ik de rode en de gele draad op de plus van de voedingg aangesloten, rood is contact, geel is de accu, en de zwarte draad als massa.
Het tijdrelais dat ik zou willen gebruiken is een universeel tijdrelais dat conrad in het assortiment heeft: universeel tijdrelais 190027. Nu is even de vraag of ik het tijdrelais uberhaupt in kan zetten voor het uitschakelen van de autoradio.
Heeft een van jullie hier een idee over..
Knutsel...
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
even de productlink: http://www.conrad.be/goto.php?artikel=190027
Zou normaal moeten werken...
de schakeling zelf werk ook op 12VDC, dus die kan je aftappen van je voeding van je radio...
Kan maximaal 5A schakelen, maar als je schakelt met de contact draad dan is er totaal geen probleem 
edit: oeps, ik heb er duidelijk te lang over gedaan om een antwoord te typen :s, periang was me dus voor
[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op (15%)]