wie kan mij wat advies geven in de controlebox van mijn electrische karretje (oud invalide wagentje) is wat doorgebrand hoe kan ik dit het makkelijkst maken is het uberhaupt te maken ik heb er 3 foto's bij gedaan groeten peter http://www.uploadarchief.net/files/download/16082009145.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/16082009144.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/16082009146.jpg

het is een snelheidsregelaar voor de motor , als er verder niks zwart is , zou hij moeten werken op de 2 overige torren , wel dan de kar onbelast laten lopen , dus op een krat bier zetten , zodat de wielen geen kracht trekken , en eerst natuurlijk de kapotte fet eruit solderen . werkt hij dan nog gewoon zo'n zelfde fet kopen en vervangen , maar als je een meter hebt eerst testen of de anderen niet stuk zijn , dit kan in de schakeling en op ohms , is er tussen de pootjes 1ohm of iets meer sluiting ,is er meer aan de hand . mocht hij dan nog stuk zijn kan dit ook nog .

is het wagentje om te spelen voor de kinderen , kun je ook de sturing eruit halen , en een schakelaar tussen de 2 accu's zetten zodat hij langzaam rijdt op 12 volt ( 1 accu ) en snel op 24 volt ( 2 accus ) dit werkt ook en is simpel te maken .

accu's aan elkaar 1 plus aan een min van de andere , op dat punt een draad naar een schakelaar , en op de plus van de 2e accu de andere draad , op het moedercontact dan de motor , en de min van de motor op de - van de 1e accu . ( wel een zekering ertussen van 25 ampere )

Als ik dat zo zie denk ik dat een van de stuurtorren van de h-brug of een van de torren van de h-brug doorgebrand is. Doet je karretje het helemaal niet meer? Als het goed is zou hij volgens mij nog voor of achteruit moeten kunnen. Of er zijn meet torren doorgebrand (zouden ook (MOS)FET's kunnen zijn). Maar ik ben er niet zeker over of het bovenstaande klopt.

Kun je misschien je klachten over je karretje vertellen (wat werkt niet meer en (eventueel) waarom is de print kapot gegaan, nieuwe motoren geplaats oid?)

ik heb al 5 van die regelingen gehad , en idd zitten er vaker meer fets in maar dit moeten ze zijn voor de motorregeling .en een fet is ineens baf . en deze heeft wel een 35 amp gezien daar de source weg is , en ook alleen deze . wel kan de zekering eruit liggen , is vaker een groene knop aan de zijkant ( automaat ). ik heb ook een elek rolstoel gehad en lol mee gehad , totdat 1 motor een koppeling liet knakken , en was ook gemaakt als veiligheid want was van plastic .

ik heb die fet eruit gehaald en toen onbelast geprobeerd maar het doet niks je hoort wel de relais klikken en wat geklik in de motor.
ik weet niet wat er gebeurd is waarom hij doorgebrand is de bedrading zat niet helemaal zoals het hoord dus ik denk dat het daarom verkeerd is gegaan.

Heeft die bedrading dan kortsluiting veroorzaakt? Dat zou dan zichtbaar moeten zijn.
Zijn er misschien ook printsporen weggebrand?

Ga er maar vanuit dat er meer stuk is dan deze ene FET. Z'n broertjes zijn er vermoedelijk niet beter aan toe, als je mazzel hebt is de sturing nog heel. Even met een scoop op de gate meten als je de FETs eruit hebt.