Hoi Anne

Als je even wacht met bestellen.
dan doe ik morgen wat proefjes

en laat ik je morgen-avond weten wat de uitkomst is.

Groetjes Lowa1

Hoi,

dat is leuk! echt bedankt. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is!

Groet, Anne

hoi Anne

Ik heb 2 oplaadbare batterijen aangesloten. (NiCd 1.2 volt 850mAh)
Op apparaatje van Kemo met een zener van 12 volt.
En een ledlamp met 18 ledjes op uitgang. (zie: foto`s)
Deze branden meer als 20 minuten.

http://cid-8ae223688aa8ae2a.skydrive.live.com/browse.aspx/Openbaar?uc=…

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groetjes Lowa1

Hoi!

Zo, daar ben ik erg blij mee! Nog 1 vraagje (haha): hoeveel Watt is deze LED-lamp? Want dan zou ik in principe de 12Volt 3 Watt spaarlamp ook kunnen gebruiken

Groet, Anne

Hoi Anne

Ik weet het niet zeker of de 3 Watt spaarlamp kunt gebruiken.

maar ik denk dat het moet kunnen.
ik heb een led lamp van 3 watt en deze werkt ook.

(de ledlamp die op foto`s is 1.5 watt)

Hou me op de hoogte van je voortgang.

Groetjes Lowa1

Hoi,

Nu zit ik toch een beetje te twijfelen tussen de:

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=574712
of
http://shop.conrad.nl/verlichting-installatietechniek-beveiliging/verl…

De LED-lamp is wel minder fel, en heeft ook dat Kemo apparaatje nodig. Die zaklamp lijkt me prima om te bouwen en met 2 batterijen te voeden die worden opgeladen door mijn windmolen.

En is het ook mogelijk om 2x Nimh batterijen te gebruiken ipv Nicd? En kan ik dan precies dezelfde laadschakeling gebruiken als die op de Windmolen site?

Groet, Anne

[Bericht gewijzigd door annedijk op (15%)]

Hoi Anne

Ik zou voor OSRAM DULUX MINI gaan.

Ik heb er zelf een.
is makkelijk open te maken (4 schroefjes)
En na het opladen met windmolen kun je hem ook nog gewoon als zaklamp gebruiken.

Groetjes Lowa1

Hoi,

Ah, dan koop ik die :).

http://www.thebackshed.com/windmill/images/minimillccts.gif

Kan ik met deze schakeling dan 2x Nimh batterijen opladen? En die 10ohm, en die 47uf, wat voor condensatoren/weerstanden heb ik daarvoor nodig?

Bedankt voor je hulp

Groet, Anne

Hoi Anne

2x bruggelijkrichters
1x 47uF condensator 63volt (elco)
1x 10ohm 5 watt weerstand

of je ook Nimh batterijen kunt gebruiken in plaats van Nicad
weet ik eigenlijk niet.

misschien kan iemand op het forum hier andwoord op geven.

Groetjes Lowa1

Hoi Anne

En ben je er al uit hoe je het gaat doen?

Groetjes Lowa1

Hoi!

Sorry dat ik zo laat reageerde, ik zit in 3 VWO en ben druk bezig met school enzo.

Ik heb de onderdelen besteld bij Conrad en binnengekregen. Ziet er allemaal prima uit en de Osram Dulux Mini geeft redelijk fel licht, genoeg om de ingang te laten verlichten.

Ik heb toch maar 2x Nimh batterijen besteld, volgens mij moet dit gewoon werken. De onderdelen soldeer ik waarschijnlijk vanavond aan elkaar vast.

Groet, Anne

Hoi Anne.

laat me even weten of het goed werkt.

Groetjes Lowa1

Op 23 augustus 2009 12:20:38 schreef SparkyGSX:
Heb je niet toevallig asynchrone motoren gepakt voor je proeven? Daar ga je niet zomaar een fatsoenlijke stroom mee opwekken. Met een permanente magneet DC motor moet dat goed gaan.

Of een AC motor met permanente magneten. Er zal toch wel ergens een moderne AC servo te vinden zijn met een defekte encoder? Ik had een klant (helaas failliet) die geregeld klembussen monteerde door ze met een hamer op de motoras te tikken. En daar kunnen ze slecht tegen :-)

Hoi,

Vandaag heb ik alles in elkaar gesoldeerd, in een platicen kastje gestopt. Alle kabels van mijn kabelbaan (12 Volt !) lopen ook naar dat kastje. Misschien al een beetje te raden, de + van een van de batterijen kwam tegen een 12 Volt kabel aan. Inmiddels had ik dit kastje al dichtgedaan, en even later kwam er rook uit een van de uiteinden. Snel alles uit elkaar getrokken. Maar mijn batterij houder is deels gesmolten (wel te herstellen). Hopelijk doen al mijn componenten het nog, die zien er allemaal nog perfect uit.

Ik heb nog een vraag: hoe kan ik precies zien dat de batterijen worden opgeladen als mijn windmolen draait?

Groet, Anne

Hoi Anne

Het beste kun je er een multimeter
op het stroombereik tussen accu en batterijen zetten.
deze geeft dan laadstroom aan.

Groetjes Lowa1

Hoi Anne

Enne werkt je windmolen weer/nog

Groetjes Lowa1

Sorry voor de erg late reactie..

De windmolen heb ik even binnengehaald, de sneeuw lijkt mij daar niet goed voor. Voor de sneeuw heeft de windmolen redelijk gewerkt, ook de batterijen gingen opladen en het Osram lampje werkt perfect.

Groet, Anne