AES naar Spdif, impedantie aanpassing met weerstand

Hoi,

Ik ben benieuwd naar hoe deze schakeling werkt, want ik zou hem graag bouwen.
Ik wil een AES audio signaal omzetten naar het niveau van S/PDIF. Volgens RANE, die hier een PDF aan hebben gewijd, zou dit een goed schema zijn. Zonder tussen tussenkomst van een trafo wordt de impedantie aangepast. En dat laatste vind ik interessant.

(overigens staat de discussie even los van het feit of elk apparaat dit semi-s/pdif aankan, is niet belangrijk nu)

Is het beter om met een trafo de impedantie aan te passen, of om dit te doen met een weerstand. Met een trafo ben je gelijk elektrisch gescheiden, en met een weerstand niet. Maar is dat het enige?

Verder, lijken me de overige weerstanden een spanningsdeler.
Iedereen die hier zijn kennis over wil delen? Ik leer graag bij! :-)

Is het overigens zo dat ik een trafo kan kopen op basis van verhoudingen? Het lijkt mij dat de impedantie van de primaire en secundaire kant moeten klopppen met het geen je wilt.

Thanks!

Schema met trafo
http://www.uploadarchief.net/files/download/afbeelding%204_11.jpg

Schema zonder trafo
http://www.uploadarchief.net/files/download/afbeelding%205.jpg

Op 24 augustus 2009 22:21:28 schreef Realmusic:
Is het beter om met een trafo de impedantie aan te passen, of om dit te doen met een weerstand. Met een trafo ben je gelijk elektrisch gescheiden, en met een weerstand niet. Maar is dat het enige?

Het enige, en zomaar een trafo geeft problemen, het is eentje die het hele frequentiegebied zo vlak mogelijk doorlaat en afgeschermd is.

Verder, lijken me de overige weerstanden een spanningsdeler.
Iedereen die hier zijn kennis over wil delen? Ik leer graag bij! :-)

Thevenin.

Is het overigens zo dat ik een trafo kan kopen op basis van verhoudingen? Het lijkt mij dat de impedantie van de primaire en secundaire kant moeten klopppen met het geen je wilt.

Zie opmerking hierboven en bedenk dat je bij een trafo in transformatieverhoudingen denkt. Als je eentrafo aan een kant belast dan zie je aan de andere kant de getransformeerde belasting.