Om met het laatste uit de titel te beginnen;
Ik erger me zuur aan al die onnodige quotes.
Hier een voorbeeld hoe de quotes op een juiste manier gebruikt worden;
http://www.circuitsonline.net/forum/view/76791
Hier hoe zelfs een oudgediende de mist ingaat;
http://www.circuitsonline.net/forum/view/76808
En er zijn er bij die telkens voorgaande post steeds volledig quoten.
Net zo hinderlijk als een kind met ADHD een fluitje geven.....

Regelmatig knapt een mod dergelijks wel op, maar er zijn ook tijden dat de mods geen interventie plegen.

Kom ik op die extra knop in de titel;
Een "Waarschuw een crewlid" knop.
Moest er een misverstand zijn, dan kan men snel en simpel een crewlid op de hoogte stellen, en evt een begeleidende tekst toevogen van het probleem.
Bij het forum waar ik mod ben, komt het dan in de algemene administratie-sectie (alleen voor de crew) die dan propere actie kan ondernemen.
Dan kan voorkomen worden dat;
http://www.circuitsonline.net/forum/faq#ubb

De volgende types reply's zijn in strijd met de regels:

* Reply's die onnodig lange quote's bevatten. (Quote alleen relevante tekst, als je reageert op de laatste post is een quote onnodig)

* Wannabee mod opmerkingen. Laat het modereren aan de moderators over.

* Zeurverhalen over taalgebruik.

Taalgebruik;
Hoe een reactie opstellen in IE eruitziet, geen idee, die gebruik ik nooit.
In de laatste nieuwe Opera en Firefox worden woorden onderlijnt die wellicht niet goed gespeld zijn.
Daarmee kun je met wat gezond verstand controleren of het woord klopt met wat je in gedachten had, of dat je moet veranderen.

Om kort te gaan;
- Nee, ik wil geen woordenboek Achterlijk-Nederlands aanschaffen om sommige topics te kunnen lezen...
- Nee, ik wil niet alle posts dubbelzien (door Bachus en Hans Anders verboden)
- Ja, zo'n knop lijkt me wel wat (bij ons werkt het perfect)

Ik zie dat maar zelden eigenlijk. Waarom stoor je je er zo aan? Scrol je toch zo langs?

Ik wou niet antwoorden in de originele topic.

Op 3 september 2009 22:36:37 schreef Periang:
Reageren op een bovenstaande reactie hoef je niet te quoten.
In een normaal gesprek herhaal je toch ook niet de volledige tekst ven je gesprekspartner elke keer?
Ik heb weinig zin een topic van 15 meter lang door te spaaien waar alles dubbel instaat.

In een normaal gesprek kan je iemand aankijken, zo weet die persoon dat je reageert op zijn vraag/opmerking/antwoord.

Nu moet ik extra scrollen om voorbij jouw onzinnig antwoord te komen. Ik ben een paar jaar niet meer actief geweest op CO, de kleuters van toen zijn nu volwassen geworden maar er komen nieuwe kleuters van 40 jaar bij.

Ik denk dat de mod's van CO genoeg ervaring hebben met het beheer van dit forum. Je kan altijd zelf een forum opstarten gerritsforum.be of zo, dan kan de heer en meester zijn.

Heb geen zin in eindeloze discussies dus verder geef ik geen commentaar, maar denkt dat sommige kleuters daar anders over zullen denken.

Mvg,
David

foutje

[Bericht gewijzigd door theove op (99%)]

Op 5 september 2009 01:41:49 schreef D-work:
Nu moet ik extra scrollen om voorbij jouw onzinnig antwoord te komen.

En nu iedereen om voorbij jouw onnodige quotes te komen.

Je kan toch gewoon beantwoorden?
Het staat niet voor niets in de FAQ.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (15%)]

Op 4 september 2009 00:52:23 schreef Periang:Om kort te gaan;
- Nee, ik wil geen woordenboek Achterlijk-Nederlands aanschaffen om sommige topics te kunnen lezen...

Niet iedereen heeft een 10 op nederlands gehaald op school.

Zolang het geen breezer/sms taal is maar gewoon eerlijke spelfouten heb ik er geen moeite mee.
Heb je daar wel problemen mee moet je mischien wel les gaan geven..

De TS heeft gelijk, sommige posts zijn van een tenenkrommend taalkundig niveau en vreselijk om te lezen, maar ieder heeft zijn eigen ergernissen en je kunt niet van een ander verlangen dat hij zich aan jouw schrijfstijl conformeert.

En wat schrijffouten aangaat: onderlijnt is met een D. Het is toevoegen i.p.v. toevogen. Het is "iets dergelijks". Blijkbaar zijn Opera en Firefox niet zo goed als wordt gesuggereerd ...

De TS is dus niet vrij van zonde. Laten we accepteren dat we allemaal slordig schrijven, OK ?

@flipflop;
Ik lees graag de voor mij interessante topics door, en dat zijn er nogal wat.
Daardoor kom ik nogal veel tegen van wat ik in de startpost schreef.

@D-work;
Dat is een hit-and-run antwoord, iemand vlug de zeik lauw maken, en dan "einde discussie".

@Sparks;
Je geeft het zelf al aan; "zolang het geen breezer of sms taal is...".
Daarbuiten wordt door sommigen de Nederlandse taal zo aangepast dat je er wel 3 keer overheen moet lezen om de betekenis te kennen die de poster in gedachten had toen die het aan het topic toevertrouwde.
Laat dat soort mensen een sollicitatiebrief schrijven en je weet waardoor ze niet aangenomen worden.

Nee, ik moet geen les gaan geven, iemand die er taalkundig een zootje van maakt, moet les nemen.

@Plankgas;
Mee eens, en inderdaad mep ik ook wel eens naast een letter,
of typ een woord verkeerd.
Moet kunnen, geeft aan dat een mens nu eenmaal niet perfect is.
Voordat ik post kijk ik het eerst altijd even na, zelfs dan kan ik ook nog wel eens wat missen. Of gebruik de preview.

Een thesauris op je computer is ook niet altijd heilig, maar het helpt wel.

Op 4 september 2009 00:52:23 schreef Periang:
Ik erger me zuur aan al die onnodige quotes.
[...]
Kom ik op die extra knop in de titel;
Een "Waarschuw een crewlid" knop.
Moest er een misverstand zijn, dan kan men snel en simpel een crewlid op de hoogte stellen, en evt een begeleidende tekst toevogen van het probleem.

Als ik deze twee even hypothetisch combineer dan krijgen we straks een lading aan alerts over onnodige quotes en taalfouten.

We vinden als mods zelf dat we al snel genoeg reageren in de gevallen waar het fout gaat. Een extra alert knop zou weinig toevoegen en een hoop extra werk opleveren.

Hypothetisch wel, praktijk valt best mee.
Als mod op een redelijk actief forum hebben we hooguit 2 keer per week een melding, kost hooguit tezamen 5 minuten.
Zou zoiets echt de spuigaten uitlopen, dan had ik geen tijd meer om overige hobby's uit te voeren :)

Over het mod optreden ben ik tevreden, het is een keurig forum hier.
Alleen wat ik in de startpost heb gemeld, dat zit me wat dwars.

En dat voor iets wat relatief erg weinig voorkomt op dit forum. HEt onnodige quoten komt niet heel vaak voor en als het voorkomt wordt er snel en alert op gereageerd.

Wat betreft taalgebruik. Er is er wel eens een enkeling die echt heel erg kromme en rare zinnen produceert. IK bedenk me altijd als een TS niet genoeg moeite doet, doe ik ook geen moeite voor hem. Als ik het dus niet kan lezen of er niet uit kom dan negeer ik het gewoon.