morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Dat is toch een makkie 
Waar heb je het over ?
Vermeld eens alle gegevens, dan krijg je mischien een zinnig antwoord
Ja, stom van me. Sorry
Het is een mackie control.
Professionele en universele Midicontroller. 9 motorized HQ faders,8 rotary HQ knobs, Transport en Jogwheel
Ik heb deze gekocht van iemand die problemen had met de voeding.
Hij was er al mee weggeweest en zonder goed resultaat weer terug gekregen. Vandaar dat ie m weg heeft gedaan.
Nu ik 'm in mijn bezit heb, heb ik m zelf al opgeschroefd en nu zag ik al dat er op de power supply printplaat wat miste.
Vandaar dat ik graag een elektrisch schema van dit apparaat zie om zelf eens een blik te werpen op de schade/storing.
Mocht iemand me willen helpen ben ik daar erg blij mee.
Alvast bedankt
thawebman
als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Maar misschien staat er wel een footprint wat al een idee geeft wat je moet zoeken. Als er vier diodes bij elkaar zijn en er mist er één bijvoorbeeld. Dan is het wel logisch wat er moet komen.
Dit is de power supply printplaat met een pijl aangeduid waar ik iets mis
[Bericht gewijzigd door kingston op (13%)]
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
klein is fijn
Moderator
Ik denk dat dat onderdeel er niet zomaar is afgevallen, daar heeft nooit wat gezeten.
Het feit dat ie stuk is heeft weinig te maken met lege plekken op de print. Een fabrikant maakt gewoon 1 universele print en bestukt deze anders voor verschillende modellen.
[Bericht gewijzigd door klein is fijn op (20%)]
Gadget_inc
klein is fijn
Moderator
Nou, ik zit nog even goed te kijken, en het is vreemd dat de twee ontkoppelcondensatoren er wel zitten, terwijl de regelaar mist.
Maar dat grote vlak ziet er erg ongesoldeerd uit. Met wat scherpere foto's valt daar waarschijnlijk meer over te zeggen. Zitten er nog enige sporen van soldeeracties op de soldeerpads?
Gadget_inc
Ook nogmaals gekeken.
Het lijkt er op dat het rechter padje er verkleurd uitziet.
Maar een wat scherpere foto zou handig zijn.
En het lijkt er ook op dat 2 pinnen van die witte connector rechts sluiting maken
[Bericht gewijzigd door Gadget_inc op (26%)]
Die FET zit ook niet gesoldeerd, dit is geen SMD soldeer "eiland" maar een "koelplaatje"
Ik zie dat de 3 soldeer eilandjes wel zijn gesoldeerd, denk dat er iets is weg gehaald.
De service dienst moet zicht schamen als dat zo is, je laat het namelijk orgineel als het probleem niet is opgelost!
UHM, "klein is fijn", de hele HF trafo zit er nog op, lijkt me zonde geld om die erop te zetten zonder HF aansturing.
Ik heb die jongen nog gemaild en die had 't over
"het ictje 7805' en een elco 470u 25 volt
Nu ben ik zelf geen techneut op het gebied van electronica maar heb wel 2 rechter handen, de techniek spreekt me aan en ik beschik zelf over een soldeerapparaat en een fluke 83 multimeter. Solderen kan ik wel..
Meten is weten zeggen ze wel eens, nu schiet ik daar wat aan tekort dus mocht men me willen helpen? Heel graag zelfs!
7805 is een voedings IC, maar dan begrijp is de HF trafo helemaal niet.
De HF trafo moet worden aangestuurt om een spanning aan de andere kant te krijgen. Anders mis ik een gelijk richting als het andersom werkt.
Beetje lastig zonder schema.
Wel vind ik het altijd grappig dat iemand wel weet wat er stuk is maar niet heeft vervangen of heeft weggehaalt.
Dit is wat de man me precies mailde...
Hierbij nog de gegevens.
Het ictje wat mist is een 7805
De adapter geeft 7,5 volt 4 A
elco is een 470u 25 volt.
Succes ermee.
En waar is D7, dat lijkt me een diode, geen condensator.
7805 ilgt overal, waarom solderen ze die eruit? als je al vast kan stellen dat de 7805 defect is en je kunt de oude eruit krijgen snapik niet waarom de reparatie poging gestopt is.
nu nog zien waar die C gezeten heeft, rechts naast de smoorspoel?
kun je een onbewogen foto maken van de hele print , en dan iets groter? dit is erg slecht voor mijn ogen
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (20%)]
wat foto's geklikt van dichtbij zoals gewenst.
Heb ook de materialen gekocht die op de print gemist worden.
Op afbeelding 1 zie je ook dat de 3e en 4e pinnetjes richting ingang connector zijn doorgeknipt. Ook de r2 (zie witte pijl) ziet er verbrand uit (ziet zwart aan beide kanten)
[Bericht gewijzigd door kingston op (11%)]
Heb de missing parts er in geslodeerd, maar helaas, niets werkt.
[Bericht gewijzigd door kingston op (11%)]
Anoniem
Denk dat je best dat 'verbrande' onderdeeltje ook kan vernieuwen ...
Is wel smd iets fijner solderen dus 
Maar wat is eigenlijk precies het probleem?
Dit is niet de main voedings print, er zit nog veel meer in.
Hier wordt wel de adapter op aangesloten, dus ik denk wel dat dit de "main voeding" is.
Ken je het apparaat?