hallo
ik heb hier een versterker (marantz pm 80)die steeds uitvalt of in de beveiliging valt maar het vreemde is dat als ik tegen de speaker aansluitingen druk van achter dan komt het geluid weer terug
ik heb al geprobeert om de solderingen door te solderen maar dat was niet voldoende heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?
alvast bedankt voor het meedenken
Het grote probleem van de PM80 is de STK3102IV module, deze gaat vaak of ooit stuk.
Ik denk slechte koeling omdat het ding bloedheet word.
Deze kun je preventief vervangen door een type 3 exemplaar, deze kost 5 euro.
hallo
bedankt voor uw reactie,ik heb de eerdere topics ook gelezen
ik hoop dat dat het is ,maar dat verklaart toch niet dat als je de speaker klemmen aanraakt hij weer aanspringt ?
ik vindt dat nogal vreemd
Hallo.
In dat geval zou ik eens gaan zoeken naar slechte contacten en deze goed doorsolderen.
Edit: voor zover ik weet is deze eindtrap discreet opgebouwd en zit er (gelukkig) geen STK in.
Groeten, Ron.
[Bericht gewijzigd door Rontronix op (30%)]
Op 13 september 2009 14:56:16 schreef audioquest:
als ik tegen de speaker aansluitingen druk van achter dan komt het geluid weer terug
Gaat het om het drukken (bewegen) zelf, of is het meer het aanraken met de blote vingers?
(controle: druk eens met een plastic pen, werkt dat ook?)
Als het echt het contact met de vingers is: misschien staat de versterker te oscilleren. Door aanraken van het contact zou dat oscilleren dan kunnen ophouden.
Als het om het bewegen zelf gaat, dan kan je denken aan slechte solderingen 'ergens' op de print, liever geen speakers meer aansluiten voordat het probleem verholpen is.
hallo
het gaat echt om het bewegen zelf er moet ook flink gedrukt worden
misschien toch proberen om meer door te solderen
alles wat direct in verbinding staat met de speaker klemmen heb ik al gedaan maar mischien zit het dan verder op de print