Beste moderators.
Heb vroeger al eens met deze vrag afgekomen.
Hoe komt het dat ik om de 2 soms om de 3 dagen automatisch uitgelogd word.
Bij mijn eerste vraag is dat dan gewoon niet meer gebeurd.
Of toch heel zelden.
Maar sederd de site vernieuwd is. is dat om de 2 a 3 dagen.
Aan wie licht het probleem.
In ieder geval de vernieuwde versie van de site is supper.
Sorry voor het ongemak van deze vraag.
Maar zouw toch graag willen weten wie wat of wat er aan te doen valt.
Mvg danny.

Eerlijk gezegt ben ik geen mod,

Maar ik vermoed dat je pc je coockie weggooit. Zonder coockie weet je pc niet dat je ingelogd moet blijven.

Kijk even bij tools>internet opties>Browsing history> settings.

hier staan wat instellingen, Bij mij gooit ie nooit wat weg, ook niet goed, maar wel makkelijk.

of, je IP adres verandert om de zoveel dagen, dat kan natuurlijk ook. Aangezien CO je sessie aan je IP koppelt en niet zo zeer aan een cookie :-)

Je kan er zelf voor kiezen of je je inlog aan een IP adres koppelt, en dat is een afrader voor onze zuiderburen.

Idd je bent bij belgacom wss rechtstreeks met het internet verbonden ?
Dan veranderd om de paar dagen je IP adres ;)
Dus het vinkje uitlaten bij het inloggen ;)
Belgacom is daar zeer goed in om aftoe eens je IP te veranderen anders zeer gemakelijk als je een FTP servertje opzet hoor :p
Daarvoor is telenet beter in belgie ;)

Mvg

sorry voor het ongemak.
Maar het word steeds maar slechter.
En dat is enkel op deze site.
Gisteren avond ingelogd rond 19 uur en deze avond al terug uitgelogd.
Wat ik niet begrijp waarom wel hier en niet op de andere site
Wat kan het probleem zijn en vooral wat kan ik er aan doen.
Mvg danny

Je moet, zoals gezegd, in de gaten houden of je IP adres veranderd is op het moment dat je weer bent uitgelogd. ipconfig in een cmd window.

Het ligt niet aan de site, nog steeds niet. Je moet het toch echt in je computer zoeken.

En dit lezen:

Op 24 september 2009 00:07:24 schreef Henry S.:
Je kan er zelf voor kiezen of je je inlog aan een IP adres koppelt, en dat is een afrader voor onze zuiderburen.

Je IP verandert constant.

86 IP adressen in 1,5 jaar tijd. :-)
...om precies te zijn

.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (37%)]

Op 30 oktober 2009 20:34:32 schreef flipflop:
Je moet, zoals gezegd, in de gaten houden of je IP adres veranderd is op het moment dat je weer bent uitgelogd. ipconfig in een cmd window.

Het is niet het IP adres van je computer (LAN IP) dat verandert maar dat van je modem/router (WAN IP).
Theoretisch kan het IP adres van je computer ook veranderen als DHCP op je modem/router ingesteld is maar in de praktijk krijg je toch telkens weer hetzelfde IP adres.
Dus een IPCONFIG zegt je totaal niets over het WAN IP adres.

Op 24 september 2009 00:12:32 schreef telefoon13:
Idd je bent bij belgacom wss rechtstreeks met het internet verbonden ?
Dan veranderd om de paar dagen je IP adres ;)
Dus het vinkje uitlaten bij het inloggen ;)
Belgacom is daar zeer goed in om aftoe eens je IP te veranderen anders zeer gemakelijk als je een FTP servertje opzet hoor :p
Daarvoor is telenet beter in belgie ;)

Mvg

Belgacom deconnecteert het modem inderdaad om de 36 uur om een nieuw WAN IP adres toe te kennen.
Dit om te vermijden dat gebruikers thuis servertjes gaan opzetten.
Dit is nog altijd mogelijk met gratis diensten via dyndns.com (dynamic DNS) en een DNS Updater clientje op je computer.
Ik heb zo jaren via Belgacom een FTP-servertje gedraaid.

Telenet beter? Ik herinner me een paar jaar geleden van vele Telenetgebruikers dat inkomende FTP gewoonweg geblokkeerd was.

Dan zal het toch de koppeling met het IP zijn... om een of andere reden raak ik ook wel eens spontaan uitgelogd, maar dat valt niet altijd samen met wisseling van ip (gebruik mn comp wel eens elders dan thuis).

ga naar deze site: http://whatismyip.org/

schrijf het IP adres op. Volgende keer dat je weer uitgelogd bent ga je weer naar http://whatismyip.org/ en kijk je of de waarde anders is. Zo ja, dan heb je dus een nieuw adres gekregen en dus ligt het niet aan CO...

Ik heb het zelfde met de vaste pc. Na enkele dagen moet ik opnieuw inloggen.Het rare is dat het met de laptop(draadloos)altijd werkt.Moet dus wel ergens aan de instellingen van de pc liggen.
Nergens vinkjes die koppelen, en ook een Belgacom Adsl klant.

Ik ben geen zuiderbuur, maar ik let er op dat het vinkje "koppelen aan IP adres" uitstaat: Ik browse CO regelmatig vanaf 3 verschillende PCs. (van CO uit gezien: vanaf twee verschillende IP adressen).

Als je inlogt, moet je zorgen dat het vinkje UIT staat.

Daarna kan je eens kijken of je het cookie kan vinden. Als je weer eens niet vanzelf ingelogd wordt, even kijken of dat cookie er nog is. Mischien heb jij een programma geinstalleerd staan wat "om privacy redenen iedere drie dagen alle cookies wist".

(Er zijn mensen die bang zijn grote bedrijven via cookies bijhouden dat jij zowel pampers laat komen via Albert en zwangerschapsboeken koopt bij amazon en je dan reclame over babies gaan sturen...)

Dit probleem kan niet ALLEEN door het ip-adres worden veroorzaakt.
Het lijkt me logisch dat je wordt uitgelogd zodra je in Belgie een ander ip-adres krijgt maar er moet nog een tweede oorzaak zijn.
Ik wordt ook wel eens spontaan uitgelogd en ik heb een vast ip-adres. Ik heb al gezien dat de CO cookies op mijn computer pas na meer dan een jaar verlopen. Daar kan het dus niet aan liggen.

Mogelijk oorzaken:

-Programma's die de computer opschonen en dus cookies opruimen zoals CCcleaner.
-Werken vanaf een tweede computer op hetzelfde router ip-adres.
-Mogelijk wordt je thuis uitgelogd als je vanaf een (publieke) andere computer tussentijds ingelogd bent geweest.

Ik maak me er niet druk om omdat het niet zo vaak gebeurt als bij de TS maar ben nu toch door het probleem geintrigeerd. Zal er eens op gaan letten.

ik zit elke dag op twee locaties op CO, vanaf mijn werk en vanaf huis.

Werk is laptop, thuis is PC.
Soms zit ik thuis ook met de laptop eventjes, ook wel eens op CO. Dan ben ik gewoon nog steeds ingelogd :P

Dus jij gebruikt CO voor je werk. Zo'n baan wil ik ook! :+

Als ik zo even naar het log kijk dan is dit een cookie probleem aan jouw kant. Ik zie op 15, 16 & 18 october drie inlogs achter elkaar vanaf hetzelfde IP, zonder handmatige uitlog ertussen.

Kijk even op de privacy instellingen van IE niet belachelijk hoog staan, of cookies in firefox wel bewaard worden tot ze verlopen, en of er niet een ander stuk software de boel verziekt.

Op 1 november 2009 12:52:02 schreef hennep:
Dus jij gebruikt CO voor je werk. Zo'n baan wil ik ook! :+

Nee, alleen af en toe verveel ik me :P en kijk ik of er nog nieuwe posts zijn... >:)

Ik heb het probleem ook soms, maar dat komt omdat ik op de TU een ander IP adres toegewezen dan wat ik thuis heb.

Ik heb nooit problemen, ik werk met een Macbook op 10 verschillende plekken en dus 10 verschillende providers en netwerken... Ik hoef NOOIT in te loggen.;)

bedankt aan iedereen voor de reacties.
Deze avond was het weer van dat.
Maar als ik alles goed bekijk .Inloggen is nu ook geen zo groot probleem.
Moet wel zeggen wegens tijdsgebrek kom ik toch niet alle dagen op co.
Spijtig want ik vind het wel erg intresant.
Voor mijn hoeft niemand er nog zorgen over te maken.
Toch bedankt voor de reacties .
Mvg danny

Op 2 november 2009 19:13:38 schreef danny1:
Deze avond was het weer van dat.

Weer een ander IP.

Maar hoe verklaar je dan mijn situatie?
Ik zit op verschillende plekken. Ik weet niet hoe dat werkt, maar 't lijkt me logisch dat ik ook steeds een andere IP hebt, als ik op een andere plek internet heb. Of heb ik 't mis?
Ik hoef echt NOOIT in te loggen...Ik gebruik Firefox en die onthoud alles voor me. Ik gebruik WIFI op minstens 3 verschillende plekken.

Dit is dan meestal de reden:

Op 24 september 2009 00:07:24 schreef Henry S.: