220v naar 12v aansluiting in aanhanger

Ik heb een aanhanger tot mobiele smederij omgebouwd, Het eninge wat nog ontbreekt is een beetje muziek, mijn idee was om een auto radio met versterker en 2a3 boxen in te bouwen!

Mijn vraag is:
- Hoeveel watt speakers raden jullie me aan voor een goed geluid maar niet storend voor de klant!
- Wat voor verbinding kan ik gebruiken, zit een 220v aansluiting op de aanhanger, Maar moet 12v worden heb wel een omvermer maar die is verkeerd om!
-wat het ik nog meer nodig (mag best wat kosten als het maar goed is 2e hands is ook goed)

Alvast bedankt...

Voor in een aanhanger zou ik een gewone huiskamer speakers gebruiken. Auto speakers moet je toch ook weer in een kastje bouwen. Voor de radio kan je dan ook een 230V model nemen. maar een autoradio mag ook. Voor de voeding is een 12V voeding 5A goed genoeg.
Het vermogen van de speakers is zeer moeilijk te zeggen. Maar je hoeft het toch niet voluit te zetten:P. 100W speakers lijken me goed en heb je gewoon een lekker stukje muziek.

Maar ik zou gewoon in zoeken wat in je budget en smaak valt. Je kan beter kwalitatief goed geluid nemen dan een heleboel power waar je moe van wordt om naar te luisteren

Op 1 november 2009 21:12:35 schreef Limitedturbo:
mischien zo`n setje http://link.marktplaats.nl/292807768
of is dat te licht

Nodeloos ingewikkeld als je vanaf 230V moet komen. Die versteker van 200W vraagt ook weer om een steviger voeding. Als je 230V ter beschikking heb neem dan gewoon alles 230V.

Het is mischien een makkelijkere oplossing, zo`n huiskamersetje, maar is dat niet erg stof gevoelig? doe veel aan lassen en slijpen en die boxen zijn natuurlijk magneten!

heb even zitten zoeken maar een leuk goed setje wat ik een beetje kan inbouwen is niet makkelijk te vinden....

Kijk eens voor een radio die ze ook in de bouw gebruiken.

Een autoradio en autospeakers zijn ook gevoelig voor stof.

http://www.toolsxl.nl/bouwradio-c-94.html

[Bericht gewijzigd door joof op 2 november 2009 18:38:46 (16%)

dat is idd de eenvoudigste oplossing, maar ga toch nog even verder kijken voor andere leuke ideetjes...

mischien heeft iemand nog een leuk ideetje??