Hoi,
Ik moet een uitgang van een tuner parallel schakelen met de output van een soundkaart (af en toe moet een reclamespotje tussen het radiosignaal gedraaid worden).
als ik die output van die soundkaart gewoon parallel leg merk ik dat het tuner-signaal bijna volledig weggedrukt wordt. (impedantie probleem vermoed ik)
vandaar dat ik een weerstandje (ik denk 22k) in serie met de soundkaart gezet heb, maar nu is die soundkaart weer veel zachter dan het tuner-signaal ...
grrrrrrrrr
wat is hier een definitieve oplossing voor ?
op beide signalen een gelijke weerstand in serie zetten ?
welke waarde zou ik hier dan voor gebruiken ?
ik moet er wel bijzeggen dat ik geen mengversterkers ofzo kan inbouwen, het moet helemaal "passief" gebeuren.
wel kan ik het signaal later terug versterken in de volgende trap.
groeten
Twee weerstanden van 10k is de gebruikenlijke oplossing. Verzwakking van beide signalen is dan logischerwijs 6 dB.
Tegenwoordig ook compleet verkrijgbaar: http://www.new-line.nl/nl/rca-rca-verloopjes/dap-xcaliber-verloopje_20…
Voor normale audioverbindingen zie ik ze zo snel niet, maar het idee is hetzelfde. Rane heeft er een artikel over online staan.
[edit]
Maar ik begrijp dan nog niet hoe het goed kan werken, of zitten er stiltes in de radiouitzendingen ?
Volgens mij zoek je een apparaat dat het een wegdrukt als het ander signaal geeft. Zoiets laat zich wel samenstellen van een compressor met sidechain insert en een (van mijn part passieve) mixer, maar misschien bestaan er ook wel complete doosjes voor. Of lus alles door de PC en doe het in software.