Kennen jullie dit merk?? en is dit wel een redelijke multimeter???

Ik vind er zo weinig over??

Voor multimeters vind ik altijd hetvolgende:

Elke multimeter onder de 15,- werkt goed.
Elke multimeter 20 - 200 euro werkt even goed als die van 15,- maar dan met extra functies. Meer functies = duurder maar werkt even goed als goedkoop prul.
Elke multimeter 200+ euro is een klap beter dan goedkoop ding, verschil merk je wel, maar niet altijd nodig. Fluke bijv.

[Bericht gewijzigd door m00 op (10%)]

Dat is misschien een beetje kort door de bocht.

Dingen die ik minimaal zoek in een multimeter zijn bijvoorbeeld autorange en een beetje robuustheid, ik moet hem niet hoeven weg te gooien als ik een keer aan de 230 prik met het ding op de ohms stand.

Een multimeter met heel veel functies ( capaciteit, frequentie, temperatuur, inductie, Hfe, .... ) naast de normale bereiken is verdacht.

[Bericht gewijzigd door Sine op (18%)]

De Showtec Digital Multimeter 5 in 1 Autorange ?
Zitten inderdaad wel erg veel functies op.

Waarvoor wil je deze meter gebruiken?

ligt aan de prijs , en wat je er mee wilt.

een van € 10,-- bij de aldi kan voldoende zijn.
maar een meter van € 10.000,-- hoeft nog nog goed genoeg te zijn om aan je eisen te voldoen.

jullie alvast bedankt voor de inbreng.

Ik denk inderdaad, dat als de multimeter veelvuldig en ruw wordt behandeld, en je daarbovenop ook nog eens zeer hoge eisen stelt aan kwaliteit,afwijking in toleranties enz. dan denk ik dat o.a. een Fluke wel een behoorlijke optie is

Daarintegen moet je voor jezelf nagaan, of een super dure wel nodig is.
zelf wil ik tot ongeveer 60 euro gaan.

Ik ben zelf dik tevreden met een multimeter van 7.50. Maar dan wil ik over het algemeen ook alleen maar weten of ergens wel of niet 5 volt op staat, of er wel of geen stroom loopt, of ongeveer de grootte van een weerstand. Als ik al een waarde wil weten, dan wil ik alleen de orde van grootte weten, en dat kan een multimeter van 7.50 best.

Op 20 november 2009 17:20:51 schreef cormet:
jullie alvast bedankt voor de inbreng.

Ik denk inderdaad, dat als de multimeter veelvuldig en ruw wordt behandeld, en je daarbovenop ook nog eens zeer hoge eisen stelt aan kwaliteit,afwijking in toleranties enz. dan denk ik dat o.a. een Fluke wel een behoorlijke optie is

Daarintegen moet je voor jezelf nagaan, of een super dure wel nodig is.
zelf wil ik tot ongeveer 60 euro gaan.

een goede 2e hands fluke vind je meestal voor € 75,--

dat heb ik ook voor de mijne betaald, maar die is voor die prijs niet meer te koop !

kijk wel uit, fluke heeft zich ook verlaag tot met een matige serie, voor mensen die geen geld kwijt willen, maar wel een merk.

Ooit eens een Voltcraft VC150 gekocht bij Conrad, met rubber hoes.
Gekocht omdat hij een beetje op Fluke lijkt, alleen grijs. Gaat al zeker 5 jaar mee. En dat inclusief 'meetfoutjes', vallen etc.
Prima apparaat, batterijen gaan ook vrij lang mee. Ik zie dat ze nog steeds een VC150 verkopen , 18 euro....