is het ook mogelijk om ander houd dan MDF te gebruiken war zijn de nadelen

MDF is vrij zwaar. Berken-triplex wordt het meeste gebruikt voor gitaarluidsprekerkasten en PA speakerkasten. Dit is muzikaal en licht.
Berken is vrij prijzig....

ja en vezelplaat of is dat niet sterk genoeg voor de trillingen

Nee, liever niet. Daar zit teveel lucht in...

Nu kun je voor huis tuin en keuken speakerkasten ook wel ander multi-, triplex gebruiken ,als er maar weinig luchtspleten in de lagen zitten.
Koud op elkaar schroeven of met rachels ertussen, goed verlijmen.
Zorg dat er niets van de kst zelf kan meetrillen, want dat geeft nare resonanties, zeker met lage tonen... ;)

aja ok en is gewone houdlijm geschikt daarvoor?

Ja hoor, maar ik gebruik liever konstructielijm. Dit is een PU-lijm en vult de naden en kieren. Deze 'bruis'lijm werkt als een soort PUR.
Het wordt daarna keihard en zorgt voor een goede luchtdichte verbinding. ;)

om da speaker te testen is het genoeg om gewoon 2 draadjes aan de radio aan te sluiten en ook aan de speaker of moet ik daar de versterker nog tussen steken

want als ik de speaker rechtsreeks op de stereo aansluit dan komt er geen geluid uit

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (22%)]

Waar sluit je hem op aan dan?? Op de line-out doet ie vrij weinig ja...
Wel op een speaker-out aansluiten :P

gewoon die klemmetjes vanachter aan de stereo en dan naar de speaker

de kleine speakers van 400 heb ik zo effe getest en die werkte maar de grote wilt niet :(

ik heb gezien dat de fuse ontbreekt bij men versterker

wat voor een is het best??

lees vorige berichten ook als je er een antwoord op weet

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (64%)]

Op 28 november 2009 22:14:24 schreef navistech:
ik heb gezien dat de fuse ontbreekt bij men versterker
wat voor een is het best??

Eentje die geschikt is voor de versterker, welk type versterker is het?

Verder even wat tips,

Het is hier geen chatbox maar een forum. Het beste is je te richten op 1 probleem/vraag. Dus niet allerie topics gaan starten terwijl het eerste topic nog niet volledig is en je vraag is beantwoord.

ok jha ik heb misch te veel ideeën ineens

de versterker is van UNITED 2x120W UCS 8670

verer nog in vraag als deze discutie afgerond is en ik weet antwoord op mijn vraag kan ik dan een nieuwe topic starten

jha die heb ik

ok 20A zekering dus

voor het aansluiten de B+ voor wat dient die ( de gnd en REM weet ik hoe ik die moet aansluiten

de low input ook of moet ik de HI input gebruiken?

Low-input= lijnsignaal... tulp stekkers vanuit je radio
Hi-input= Als je je speaker-uitgang van de radio op de versterker wilt aansluiten.
Gewoon de tulp gebruiken met een line-signaal uit je radio. Low dus ;)
Op de andere kant, bij de speakeruitgang, staat hoe je hem kunt bruggen. Had je ook al gezien natuurlijk? ;)
B+ (battery)is 12V+ en GND= -

jha daar staat brige heb ik zien staan

ik heb nog een probleem ondervonde want de versterker werkt op 12V ( autobatterij) maar op mijn kamer heb ik alleen 220V is het mogelijk om dit met een adapter de doen die 220 naat 12V omzet of is de spanning dan te laag??

Zou kunnen, mits de adapter genoeg Amperes kan leveren...

is er ook en mogelijkheid om de ampère te verhogen

wan t hoeveel ampère levert een auto batterij?

ik heb een adapter gevonden van 12V gelijkspanning 500mA
dat is zeker niet genoeg

Een autoaccu kan zo'n 500A leveren als je 'm kortsluit. Daarom dus altijd zekeringen gebruiken om te voorkomen dat de boel gaat fikken als er wat fout gaat :)

Om een autoversterker thuis te gebruiken heb je toch altijd een voeding van minimum 10 A nodig. Dat kan gemakkelijk met een auto-accu, maar echt handig is dit niet, omdat je ze regelmatig moet bijladen. Een voeding van 10 A is ook niet echt goedkoop. Niet ideaal, maar wel goedkoop is eventueel ee oude computervoeding. Gewoonlijk is het goedkoper/makkelijker een tweedehands huiskamer- of PA-versterker te kopen dan een zware 12 volt voeding.

dus 10A is genoeg? maar hoe zwaar moet de zekering zijn?

[Bericht gewijzigd door navistech op (27%)]

Voor een voeding moet je ook eens kijken bij Baco-Army-Goods.nl
Laatst stond er op hun site nog een 12V 32A voeding voor 25 euro, die moet het makkelijk kunnen doen op jouw versterker!

(Ps. site is om de een of andere reden vandaag niet bereikbaar)

20A toch?? Daar heb ik een fotootje van gepost en je had 't al gevraagd. Gewoon die 20A aanhouden.