Hi forum!
Waarschuwing: "Electronica-newbie -- ik ben zelf een software-man, please be gentle" 
Gisteravond via Google dit forum ontdekt naar aanleiding van wat issues met de TA 1630 (n zwak voor oude apparaten, onlangs voor weinig op de kop getikt).
Aanvankelijk alleen het rechterkanaal kapot.
Na het openhalen en stof verwijderen, en het opnieuw aangesloten te hebben op geluidsbron, deed het linkerkanaal het nog even. Het "leek" alsof ik er teveel geluid doorheen jaagde: er kwamen wat harde bastonen in de muziek langs en daarna was het ook gedaan met de linkerzijde: het geluid komt er nu krakend, sputterend uit, vooral bassen lijken het geluid te doen sterven. (Op het rechterkanaal is dit effect nog steeds erger dan links.)
Wat ik nu ervaar lijkt sterk op een probleem beschreven in deze post:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/34461/1
(BTW Als ik m'n probleem aan die thread had toe moeten voegen, mijn excuses aan de moderators.)
Daar spreekt iemand over geluid dat "lijkt te spetteren" -- wat het beste omschrijft wat ik nu hoor.
Na het lezen van wat posts hier en daar zou het heel goed kunnen dat:
a) De potmeters kapot zijn,
Deze lijken beide in orde, de weerstand varieert als ik eraan draai. Wat me wel opvalt is (en ik heb geen idee of het verstandig was) als de versterker aanstaat en ik de potentiometers bijstel, bemerk ik ook helemaal geen "verschil" in de output -- wat logisch gezien toch wel hoort te gebeuren of begrijp ik het helemaal verkeerd? Is dat een indicatie van het volgende misschien:
b) Een of meerdere transistoren kapot,
Niet geheel uit te sluiten... ik had gelezen dat, als van transistoren de pootjes zwart zijn geoxideerd, deze vervangen moeten worden.
Nu weet ik dus niet zeker wat ik zie. Vies, ja. Maar is dit corrosie aan die pootjes (lijkt op 'n coating)?
Ergens "hoop" ik van wel: dan zou een zak vol transistoren toch hoop kunnen geven, want er zijn er een hoop met zulke zwarte pootjes... Vandaar dat ik niet durf uit te sluiten dat het corrosie of coating is -- iets waar ervaren mensen waarschijnlijk zo het verschil tussen kunnen zien...
Alvast bedankt voor een reactie 
Ik heb nog zo'n complete endtrap liggen met trafo, zekeringhouder, koelblok en bedrading. De werkt nog gewoon aan beide kanten.
Alles orgineel.