Het vermogen van die weerstanden is 1/4W. Dit zijn oude kool/cement composietweerstanden.
Binnenwerk van een Japanse eind 60's/begin 70's versterker.
Oke! Bedankt voor het antwoord Henry.
Oeps. Inderdaad, het vermogen 
Het is inderdaad een begin jaren 70 versterker. Een Teleton GA-202
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Hàààààààààààà, die Teleton heb ik ook nog liggen!
Mijne is ietwat opgevoerd
: Originele eindtorren (2Sxyyyy) lagen eruit toen ik hem gekregen heb, vervangen door straffere Europese torren en voedingstrafo vervangen door compatibel model met hogere uitgangspanningen die ik liggen had.
Werkt nog steeds perfect.
Teleton had altijd slappe voedingstrafo's , bij receivers knipperde de schaalvelichting bij groot volume mooi mee op de muziek, een omgekeerd licht orgel 
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 18 december 2009 08:40:37 schreef Turbokeu:
Hàààààààààààà, die Teleton heb ik ook nog liggen!Mijne is ietwat opgevoerd
: Originele eindtorren (2Sxyyyy) lagen eruit toen ik hem gekregen heb, vervangen door straffere Europese torren en voedingstrafo vervangen door compatibel model met hogere uitgangspanningen die ik liggen had.
Werkt nog steeds perfect.
Het is verder een prima klinkende versterker! Netjes opgebouwd van binnen. De trafo is inderdaad erg mager met 1,2 ampère.
De eindtorren die in deze zitten zijn 4x de 2sc1061 van Hitachi.
Wat zijn nette vervangers dan?
Als iemand het schema heeft....
Op 18 december 2009 18:48:11 schreef Gekke Henk:
De eindtorren die in deze zitten zijn 4x de 2sc1061 van Hitachi.Wat zijn nette vervangers dan?
Veel gebruikte torren van rond 1970, vervangbaar door een BD met dezelfde specs, komt niet zo precies.
Je versterker ziet er netjes/schoon uit.
Op 18 december 2009 08:59:50 schreef DE OLDE:
Teleton had altijd slappe voedingstrafo's , bij receivers knipperde de schaalvelichting bij groot volume mooi mee op de muziek, een omgekeerd licht orgel
Ik heb vroeger ooit ook een Teleton reciever gehad. Het was mijn eerste echte hifi component die ik kreeg van mij oom.
Ooit de prullenbak ingegaan wat zonde is want ik ben hem daarna ook nooit meer tegen gekomen.
Het enigste wat ik er nog van weet dat de faceplate alu/zwart kleurig was en de knoppen van aluminium. De schakelaars waren zwart, van die zware knoppen waarbij de reciever verplaatste als je ééntje bediende.
Er staat een model op marktplaats die erop lijkt.
http://link.marktplaats.nl/305682963
[Edit] Die dame wil er ook de hoofdprijs voor 
Op 18 december 2009 19:46:52 schreef Henry S.:
[...]
Veel gebruikte torren van rond 1970, vervangbaar door een BD met dezelfde specs, komt niet zo precies.Je versterker ziet er netjes/schoon uit.
De BD243C? Komt na zoeken het meest in de buurt. Ook nog een TIP maar die heb ik liever niet.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (17%)]
Waren de eindtorren niet 2SC1099 en 2SA798 ??? zo uit mijn bol , één en ander is zo'n dertig jaar geleden.