ik heb hier een peavey xr1220d van mijn neef. deze doet op dit moment niet zoveel. hij gaat aan. dit is te horen aan de fan. ook zie je bij het selection display dat hij aan gaat. hier doet een stukje 7segement het niet maar di kan later vervangen worden.

voor de rest doet hij helemaal niks. als ik een keyboard er aan hang komt er niks op de output te staan. de meters geven ook niks aan. lijkt mij dat ik dan ergens iets van een spanning mis of iets dergelijks. maar ik kan hier niet achter komen omdat ik geen schema/ service manual heb.

dus nu is mijn vraag. heeft iemand dit probleem eerder gehad of weet iemand hoe ik aan de service manual kan komen.

via google al gezocht. en dit gevonden
http://www.dtforum.net/index.php?topic=17759.msg1010597306#top
ook geregistreerd maar kan het alsnog niet downloaden. voor de rest wat gevonden. maar daar moet je overal voor betalen.

alvast bedankt voor de hulp

Connector p100 van de voeding

1 48v
2 gnd
3 5v
4 gnd
5 gnd
6 gnd
7 -22v
8 +22v

Op dit board zitten 8 glaszekeringen

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (19%)]

thanks soldeer.

heb het doorgemeten en de 48v lijn was niet goed nu weer wel. maar ook een 1915 was kapot ga ik zo vervangen.

post zo weer hier

hoi,

hij doet het weer hoor. de zekering was dus kapot en de 7915. nu had ik ook al gezien dat 1 van de 3 7 segmenten kapot is. maar heb net gezocht op google maar kan niet veel vinden

dit staat op de zijkant.

lts315ahrthailand
3940at9230.

het is een rode 7 segment

heb op dit moment geen mogelijkheid om een foto er van te maken.

als iemand mij hier nog mee kan helpen dan ben ik weer klaar

de 7915 en een zekering , is de 7915 niet gekoeld toevallig ?
want als de netspanning hoger is als achterop het apparaat dan kan het zijn dat hij teveel moet verstoken en zonder koeling te heet word , ook kan hij teveel belasting erop hebben , bijv elco die stuk is . was de zekering echt gespat binnenin of gewoon doorgezakt en stuk de draad in de zekering , want daar kun je veel uithalen met een defect . omdat 1 een kortsluiting is en 2 een langzame overbelasting .

7915 zit samen met de 7815 op een koelblokje spanning wat achterop staat is 240v

heb hem net uitgebreid getest op alle kanalen en niet echt een probleem gevonden.

er waren 2 zekeringen kapot die samen op de 48vac lijnen zaten. deze waren alle 2 binnen in draad breuk. en niet echt uit elkaar gespat. dus dan zal het wel een overbelasting zijn. ik zal nog na vragen of deze helemaal vol zat maar waardoor kan hij dan overbelast raken. mijn kennis op dat gebied is niet goed genoeg.

edit

( die 7915 is trouwens kapot gegaan door mijn fout. had de zekeringen er tussen uit gehaald om te testen met een draadbrug. ik zet hem aan de de 7915 springt eruit)

[Bericht gewijzigd door leip11 op (15%)]

Dan mag je het circuit achter de 7915 wel eens bekijken...

ik heb geen schema's dus weet ook niet waar ik moet zoeken.

Printsporen volgen, een 7915 klapt er niet zomaar uit.

ik heb gezocht maar niet echts iets kunnen vinden.

zou het echt niet door mij komen omdat ik die draadbruggen gebruikt heb.

ook had ik toen nog niet onder het paneel open van de knoppen. daar lag wel een berg stof onder. zou dit het probleem geweest kunnen zijn?

Op 12 januari 2010 18:51:20 schreef leip11:
zou het echt niet door mij komen omdat ik die draadbruggen gebruikt heb.

Nee, wat is het verschil tussen een zekering en een draadbrug?

ook had ik toen nog niet onder het paneel open van de knoppen. daar lag wel een berg stof onder. zou dit het probleem geweest kunnen zijn?

Hoe zou dat een probleem kunnen zijn?

Feiten:
-7915 overbelast en kapot
-zekeringen overbelast

Nee, wat is het verschil tussen een zekering en een draadbrug?

dacht ik ook maar het gebeurde toch

Hoe zou dat een probleem kunnen zijn?

Feiten:
-7915 overbelast en kapot
-zekeringen overbelast

klopt maar ik heb achter de 7915 niks kunnen vinden wat op een probleem lijkt. hij staat nu alweer een paar uur te draaien zonder echt problemen dus het lijkt me toch dat het verholpen is.

Op 12 januari 2010 21:06:46 schreef leip11:
dacht ik ook maar het gebeurde toch

Verzwakte zekering, weerstandsdraadje geworden. Door te overbruggen kreeg de 7815 de doodsklap.

klopt maar ik heb achter de 7915 niks kunnen vinden wat op een probleem lijkt. hij staat nu alweer een paar uur te draaien zonder echt problemen dus het lijkt me toch dat het verholpen is.

Tijdelijk, je hebt alleen het gevolg opgelost, de oorzaak niet gevonden.

ok dat snap ik wel maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken. weerstanden zien er nog goed ook ook de condensatoren. zie niks at er op lijkt dat het defect is of aan het gaan is

7915 wordt niet heet? Dat ding werd overbelast, en dat merk je.

heb het vergeleken met de 7815 er naast en ze zijn net zo warm. niet heet kan ze nog gewoon aanraken

njm4560 en njm4558 opamps controleren pootje 4

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (14%)]