Ik heb een walkitalki setje van de lidl, wat op zicht best goed werkt. Alleen een nadeel: het oortje is niet zo fijn, en de ptt knop zit op het microfoontje. Daarnaast werkt de VOX niet als ik het headsetje erin steek. Ik gebruik dit setje op de motor, maar op dit moment enkel voor auto -> motor communicatie, want terugpraten is niet zo handig zo 
Nu heb ik een leuk headsetje gevonden die me wel geschikt lijkt om te dragen onder mijn helm. Dit is een headsetje voor een Motorola portofoon. Deze ondersteund VOX, maar heeft geen PTT schakelaar.
Dat VOX werkend maken op deze walkitalki lijkt me erg lastig, dus ik loop erover te denken om de vox-logica uit de headset te slopen en er een PTT knopje tussen te maken die ik op mijn stuur kan monteren. Is het nou echt zo simpel om gewoon de PTT knop in serie met mijn microfoon te maken, zoals dat in mijn origineel headsetje ook gebeurd?
En dan wel de vox logica eruit halen, want ik neem aan dat er in de headset gewoon iets zit wat bij spraak de microfoon kortsluit met ground?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Vox zit niet in de headset, maar in het apparaat.
Als ie op de microfoon voldoende volume hoort gaat de zendschakeling aan...
Als je porto de vox schakeling deactiveert bij het insteken van een externe microfoon, dan kan je daar volgens mij niks meer aan doen...
HM ok, duidelijk. Ik dacht dat de vox in de headset staat, omdat er bij de headset 'vox ondersteuning' staat vandaar