ik heb een philips tv ongeveer 7 jaar en hij heeft de laatste tijd een paar rare kuurtjes vaak krijgt hij een rood beeld scherm en blijft er een tijdje opstaan en daarna komt het langzaam weer goed nu heb ik hem open gemaakt en als ik dan op de achter kant van de koelings plaat (waar ook de scart en audio aan vast zit)een tik geef dan is het gelijk weer goed en dan knippert het beeld soms heb alle solderingen wat daar in de buurt zitten al opnieuw gesoldeert en weet niet meer wat het nog kan zijn heeft iemand daar soms ook al eens een ervaring mee gehad en kan mij mischien verder helpen.
Gekke Henkie
Er zijn 10 soorten mensen op Aarde: zij die het binaire stelsel kennen en zij die dit niet kennen...
Gebruik je een RGB-signaal (bijv. van DVD)? Als dan een kleur wegvalt (ik geloof groen) krijg je een rood/paars beeld...
nee ik heb er niets opstaan alleen de kabel maar als de dvd of video er zit heeft hij ook dat probleem soms gaat het dagen goed en dan ineens gebuurt het weer alleen nu steeds vaker
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Misschien demagnetiseren.
De TV even helemaal uitzetten met de hoofdschakelaar (dus niet alleen stand-by zetten) en na een paar seconden weer aanzetten.
Het beeld wordt na zo'n "harde" start gedemagnetiseerd.
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Het is eerder een defect aan een kleurenkanon of de aansturing daarvan. Je kunt eens proberen of de 'voet' die achteraan de beeldbuis zit wel goed kontact maakt... een keer losnemen en weer vastdrukken indien mogelijk.
Pas wel op dat het ding uit en ontladen is.
Kan het niet gewoon een slecht contact in de kabel c.q. connector zijn ? Dat het niet in je TV zit ?
hoi Antoine ik heb dit ook al nagekeken en vind geen slechte verbinding van kabel of andere stekkers op de print daar had ik in eerst instanstie ook al aan gedacht maar helaas nu op dit moment heeft hij alleen nog maar rood beeld en afen toe wat groen er tussen dit krijg ik dus als ik de lijntrafo (g2)ga opendraaien.erg frustrerend is het wel.
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
Je moet het probleem zoeken in je RGB(kleurenkaart)
het probleem wat jij beschrijft lijkt sterkt op condencatoren (smd) op deze print of op de print die achter op je buis zit ?
Ik weet niet of je een scoopje hebt (dat maakt het een stuk makkelijker)
HET VOLGENDE ALLEEN DOEN ALS JE DE GEVAREN VAN EEN TV KENT SPANNINGEN ETC ETC .
waar je dan mee moet beginnen is op je rgb kaart en meten of je groen en blauw signaal hebt. als dit er is dan volgen naar de andere componenten en door meten tot aan de buis.
Als je overal wel de RGB signalen krijgt is dit gedeelte goed maar werkt de kleuren mixer niet goed dit is een IC dat op de RGB kaart zit.. Het kan zijn dat de oscilator stil valt omdat er een condensator defect is of een scheurtje in de soldereing zit. het vinden van een printonderbreking bij SMD componenten en zekers bij philips apparaten
is een crime geef niet te snel op dus.
weet je toevallig welk chassis je TV heeft nummer ?
mischien heb ik een schema van dat Toestel hier liggen
Greets
Remi
oke ik ga het gelijk uitproberen heb ook ff naar het nummer gezocht en zie alleen dit staan 25st2761/10b verder zie ik nergens iets .
Op 24 januari 2004 20:50:35 schreef daantje27:
oke ik ga het gelijk uitproberen heb ook ff naar het nummer gezocht en zie alleen dit staan 25st2761/10b verder zie ik nergens iets .
Dat is chassis GR2.2
Heb eventueel wel een sevice manual voor je.
hey ja dat is tegek kun je mij dat mailen op d.vancleef@home.nl ik wadeer dit erg goed thx
Op 24 januari 2004 21:19:15 schreef daantje27:
hey ja dat is tegek kun je mij dat mailen op d.vancleef@home.nl ik wadeer dit erg goed thx
Hoe groot is je mail box??
Tis een pdf van ongeveer 13MB
Kan je mail box dat wel aan?
nee helaas dat gaat niet het is minder dan 5mb geloof ik kunnen we het ook anders doen??(p.s ik weet alleen dat ik niet groter kan verzenden mischien wel ontvangen)
Op 24 januari 2004 21:49:16 schreef daantje27:
nee helaas dat gaat niet het is minder dan 5mb geloof ik kunnen we het ook anders doen??(p.s ik weet alleen dat ik niet groter kan verzenden mischien wel ontvangen)
Je hebt mail